Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Ni tjejer

Ni tjejer

Hur ligger det till ni som borde veta?
För ett tag sedan så klargjorde några kvinnliga läkare att mödomshinnan var en myt. Detta tyckte jag var mycket bra. Det skulle ju framförallt ge muslimska kvinnor en helt ny frihet, men debatten bara dog ut. Inte ens andra kvinnor verkar, konstigt nog, vilja nämna saken. Det hela verkar konstigt. Hur är det har/hade ni en hinna? Nu snackar vi alltså en hinna, tätslutande. Hur ligger det till?
Antal svar på detta inlägg: 32
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Nane obs att jag skrev sannolikheten osv
Ah-men Nane. Vadå godkänna? Finns den inte så finns den inte. Det borde väl vara en lättnad för en hedersutsatt kvinna bara att veta det. Skit samma om några mörkermän godkänner det. Och inte blir väl saken bättre bara för att det är fler än muslimer som går omkring med knepiga åsikter. Jag förstår inte ditt sätt att resonera. Men visst vi gör väl saken störst tjänst genom att bara tiga ihjäl den.
hej.
Har inte mycket tid att svara f.n. , men intressant debattinlägg inkl. av Putte Gunn den här gågen tycker jag.

Idéer som att legalisera prostituition et.c bör ni nog dock slå ur hågen. Ett argument som ofta kommer upp då dessa nyliberala idéer luftas då och då - är just tanken om den s.k. frivilligheten.

De människor som öppet argumenterar för att prostitution skall få bli lagligt idag eftersom det utgörs av mogna överrenskommelser mellan vuxna människor borde ta sig en ordentlig titt i verkligheten innan de orerar laglig prostitution.

Mot bakrund av de studier jag tragit del av i detta ämne - har jag ALDRIG stött på en kvinna som sagt att hon VALT att prostituera sig. Det handlar snarare om att INTE ha något ( annat )val.

Prostitution är en grym verksamhet. Det stora flertalet av de som arbetar med detta har varit utsatta för sexuella övergrepp och genom upprepningstvång tenderar de att upprepa sina trauman genom det .s.k. fria valet att bli prostituerade, visar statistiken.

Jag vet att detta är ett sidospår, men tänk lite innan ni proklamerar legalisering av prostitution. Vet ni inte tillräckligt om frågan , undersök innan ni skriver apeller.-

Det är en fruktansvärt korkat idé.
Annons
M v h Angel
Det här är verkligen ett dilemma för eller emot prostitution. Om jag med säkerhet visste att alla flickor och kvinnor som prostituerar sig inte har något val då vore det enkelt.
Nu är det ju så, att allt är inte predestinerat och därför anser jag att alla kan göra ett val i livet. Därför håller jag med Zacke! Jag tror precis som honom att det finns kvinnor som vill ha detta som yrke. Naturligtvis rör det sig enbart om pengar och istället för att slita i äldreomsorgen för si så där 15-17000 i månaden så prostituerar man sig.
Får man tro den prostituerade kvinnan som öppet ställde upp i TV så ligger snittinkomsten för en prostituerad på 25000 i veckan. Hon själv bedyrade att hon gillade sitt jobb och att alla kvinnor som förtalade prostitution bara var avundsjuka.
Varför är jag då så ambivalent just i denna fråga? Jo helt enkelt därför att jag skulle inte vilja att min dotter eller någon av mina släktingar skulle gå på gatan. Men som sagt, var och en gör efter eget gottfinnande och därför aktar jag mig för att dela ut pekpinnar.
Ja, nu hamnade även jag en bit från den berömda hinnan! Ber om ursäkt för detta.
Angel, som tittade in från semestern: Visst finns det kvinnor (och män) som väljer att prostituera sig. Din reaktion är lite panisk tycker jag, du vill absolut inte att man ska diskutera frågan. Det tycker jag är en väldigt stark diskussionsstimulator.
Överhuvudtaget tycker jag att det är märkligt hur Sverige har utvecklat något slags talibanmentalitet när det gäller sex. Vi sägs ju ofta vara väldigt påverkade av USA, och där har ju länge sex varit betydligt mer tabu än våld. Kanske det är förklaringen. Plus det höga tonläge som radikalfeministiska grupper haft under senare år.
Sexköpslagen som bara finns i Sverige var enligt min mening en felaktig lag. Problem som ofta finns kring prostitution (och de är verkligt allvarliga, vill absolut inte bagatellisera dom) bör motverkas genom annan lagstiftning och vårdinsatser. Det är fullt möjligt. Men igen ... lagstiftaren bör inte reglera förhållanden mellan vuxna oberoende människor om de inte skadar omgivningen. Sexköpslagen har ju också den uppenbara nackdelen att den underlättar utpressning.
Det är inte 'nyliberalism' som tydligen är ett skällsord. I så fall är resten av världen nyliberal.

Att mödomshinnan har fått en renaissance är väl kanske i linje med talibanmentaliteten.

Ramon du har verklgen en poäng här! Vi tål se hur mycket våld som helst, men bröstvårtor eller våt springa det tål vi inte. Därför är det heller inte konstigt att flickor, kvinnor ja kort sagt det motsatta könet inte har ett gemensamt namn på sitt könsorgan. Alla har ju varit mer eller mindre förbjudna att nämna detta lilla stycke i seriösa sammanhang. Kvinnans organ har därför hamnat på agendan i drängstugor, skogskojor och i slutna manliga sällskap. Den man som rört sig nedanför kvinnans bälte i debatter av skilda slag har blivit kallad snuskgubbe.
När Arne Weisse för något år sedan blev kär i en yngre kvinna och tycke uppstod då var tongångarna minsann inte nådiga, men nu när kvinnorna själva söker lammkött då är det naturligt. Och just i detta nu spelar åldern ingen som helst roll. Konstigt vá?
Nej, jag anser att vi män har tigit och lidit alltför länge. Tack Rubars för att du drog undan skygglapparna på oss män och kvinnor i hela vårt avlånga land!
Hmm..

Det är läge för en del att vakna. Prostitution handlar inte bara om att gå på gatan eller finansiera sitt drogmissbruk. Jag ser ofta eskorttjejjer på olika "fina" ställen runt om i Stockholm. Detta är tjejer, vanligen mellan 20-30 som säljer sig som "dejtsällskap" för en natt eller fler. Så vitt jag kan se från de jag har snackat med föreligger ingen eller i varjefall mycket liten ångest från deras sida. De verkar inte alls vara skeptiska till vad de gör.
Angel ang ta en titt i verkligeheten, det måste vara det Putte Gunn har gjort. för jag läste senast igår i Metro om två tjejer som kom från polen till sverige för att prostituera sig "Frivilligt". De viste precis att det var det de skulle göra och det var därför de åkte hit. Sen har vi de i norrland som kommer över från ryssland endast för att sälja sig, det är helt frivilligt. Anledningen till att de gör det är att de tjänar så otroligt mycket pengar på det. handlar itne om att de blivit sexuellt utnyttjade eller itne utan om pengar.

Nu säger jag inte att det även finns tjejer och killar som inte tvingas in i det, men de flesta som kommer över vet vad det handlar om.
Så vore det lagligt då så skulle de tjäna stora pengar. Ofantligt mycket pengar om man mäter i deras lönemått.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem