Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Bobbie Vs Snut

Bobbie Vs Snut

Nu när man i England identifierar terrorister, skjuter andra och jagar än flera efter bara några veckor så börjar man ju fundera över vilken effektivitet de verkar ha. Här i Sverige sitter fortfarande Palmegruppen och grunnar på var Sveavägen kan ligga, eller vad gör dom? Är det inte lika bra att lägga ner den? Kan det vara så att Fallet Palme redan är löst, men att sanningen bara var liiite för het? Eller var det Christer Pettersson... Näää..
Är det så enkelt som att om man bara satte upp fler övervakningskameror så skulle svensk polis bli lika effektiv som den engelska?
Antal svar på detta inlägg: 33
Sidor: 1 2 3 4 Nästa »

Gud vet vad du vill diskutera..
Hur kommer det sig att engelsk polis verkar så pass mycket mer effektiv än svensk?
Batting: Tyvarr ar det sa att britterna har ganska lang erfarenhet av terrorism, IRA har lart dom en hel del.
Jag tror ocks[ att dom ar battre organiserade. Battre ledning.
Nar det galler Palme-mordet haller jag helt med dig. Det var en katastrof for svensk polis' anseende. En av orsakerna var att den davarande lanspolischefen som inte var polisutbildad tog over kommandot personligen istallet for att lamna over till kompetent understalld personal. Han ledde utredningen at alldeles fel hall - sag hjarnspoken i Kurdistan och andra platser, utan dar mordaren fanns.
Jag tycker nog att svensk polis hamtade upp en del av sitt anseende efter mordet pa Anna Lind. Det var enligt min uppfattning en kvalificerad polisinsats.

Annons
Ramon!

Har du engelskt tangentbord.Du saknar åöä.

Angående mordet på Anna Lind,så gick ju mördaren hem till
sin mamma,och berättade allt.Sen ringed hon polisen,efter ett tag.Då är det inte svårt att vara polis.

Om det finns en kamera på en offenlig toalett,så har jag svårt
att kissa.Tycker någon glor på mig.

Fler som känner så.?
Leif: Men är det inte alltid så med lösta svenska brott? Jag såg en serie på tv som hette just "Svenska Brott". Där löstes uteslutande alla brott av någon som ringde och sa att "Han var det!". Ändå så lyckades de skryta om det fantastiska spaningsarbetet.

Det var endast i ett fall som de hade gjort en spaningsteknisk insats. De hade beslagtagit en kofot som stog lutad bredvid en uppbruten källardörr. Detta beskrevs som en mycket klarsynt handling. Ja tänk att kunna göra en sådan svår koppling
Om ökad övervakning är det enda sättet för polisen att lösa brott så har vi väl snart ett STASI samhälle liknande det forna DDR. Där var tydligen nästan halva befolkningen sysselsatt med att övervaka den andra halvan. Och vem vill bo i ett sånt samhälle.
Då vill jag den halvan som övervakar.Det måste vara bäst.

Då skulle jag övervaka grannens fru,för hon är snygg.
Djä...ligt snygg. He,he
Leif: Installera genast en webbkamera så att du kan hålla uppsikt över skönheten!
Det har jag redan,och kikare.He,he
Jasså!! DEt är DU som kikar på min fru.ahaa nu fick jag dej på bar gärning ,,din perverterade gardinrunkare

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem