Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Bobbie Vs Snut

Bobbie Vs Snut

Nu när man i England identifierar terrorister, skjuter andra och jagar än flera efter bara några veckor så börjar man ju fundera över vilken effektivitet de verkar ha. Här i Sverige sitter fortfarande Palmegruppen och grunnar på var Sveavägen kan ligga, eller vad gör dom? Är det inte lika bra att lägga ner den? Kan det vara så att Fallet Palme redan är löst, men att sanningen bara var liiite för het? Eller var det Christer Pettersson... Näää..
Är det så enkelt som att om man bara satte upp fler övervakningskameror så skulle svensk polis bli lika effektiv som den engelska?
Antal svar på detta inlägg: 33
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

får bara tillägga att allt samerna tjänar är REN vinst.
Leif då är vi två som håller oss till friskt vatten. Bevisligen finns det dom som har tagit skada av champagne, konjak, öl vin och all annan alkohol de häller i sig! Dessvärre får vissa personer skador av alkoholen tidigt i livet.
Nu lämnar jag Volvo, renarna och alkoholen till sitt öde.
Batting undrade om den svenska polisen skulle bli lika effektiv som Engelska med flera övervakningskameror? Effektiviteten kan mycket väl ifrågasättas när oskyldiga skjuts ner. Jag tror Sverige kan börja exportera jägarhattar till England eftersom det är förenat med stor risk att gå ut på englands gator om du är svarthårig och bär skägg. En jägarhatt skulle åtminstone temporärt rädda den tillspetsade situationen i landet.
Jag tror fallet Palme löstes den dag om hans fru Lisbeth identifierade Christer Petterson. Dom som förstörde utredningen var lagvrängarna och så naturligtvis snackologerna. Om man som Lisbeth, på så nära håll sett vem som avlossade skotten så vet man också vem det var även efteråt. Psykologer och annat löst folk kan naturligtvis hitta på vad som helst, posttraumatisk stress ett modeord som passade perfekt in för att omintetgöra hennes vittnesmål. Att den svenska polisen klantade till det har ingen betydelse. Jag tror inte för ett ögonblick att Lisbeth Palme skulle ha pekat ut någon om hon skulle vara det allra minsta osäker på vem som sköt.
Leif:

Putte har inte rätt, han skrev, och jag citerar: "Rent skattemässigt får svenska staten in mera skatt från samerna än från Volvo i Göteborg även innan flytten utomlands."
Detta borde även du kunna inse är inkorrekt.

Batting:

Vad är ditt problem?
Annons
Lismande nylibirala brunnäsade jasägare ,och vad är ditt?
Los Lovos!

Ber om ursäkt.Du har förståndet kvar,i detta spörsmål.
Jag rörde till det.No hard feelings.

Vi har nog spårat ur den här tråden.Får bryta här.
Vi hörs nog i något nytt inlägg,har jag på känn.
Leif du behöver inte be om ursäkt, VOLVO har nolltaxerat i Sverige under många, många år så visst betalar samerna mera i skatt än detta aktiebolag.
Jag googlade lite och titta på volvo och kom fram till att samerna måste vara jäkligt rika med tanke på att de tjänar över 12 579 MKr
för att sedan kunna betala mer än 3 224 Mkr i skatt det var 2004.

Fan man kanske skulle bli same så man åxå kan tjäna sånna pengar.

Putte har du några siffror på vad en same tjänar i månaden skulle vara kul o se.
Jag har inte den blekaste, men det varierar väl. Dock vet jag att samerna har svårt med betesmarker och nyttorätter vilket har gjort att det växt fram ett samehat i Norrland. Moski hade något inlägg om just samerna och skatten på tråden Renskötsel. Kolla vad han skriver. Det verkar åtminstone troligt, men man vet aldrig var man har den mannen. Det är roligt!
då kan jag ju inte köra trimmad moped längre ju
Batting:

Opålästa stackare utan koll, som harvar runt på sitt jobb som de avskyr medans de knyter näven i fickan och skyller alla sina problem på andra.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem