Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Moral

Moral

Efter att ha lyssnat radioteatern i förrgår så har jag börjat funderat lite på detta med religiösa och deras moral. Teatern handlade bl.a. om en präst som lugnat döende församlingsmedlemmar som var oroliga för detta med helvetet. Han talade om för dem att helvetet inte var för de döda - utan för de levande. Detta gjorde vissa församlingsmedlemmar upprörda. En ångrade t.ex. att hon inte förgiftat sin man o....

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 24
Sidor: «1 2 3

Moral / värderingar är naturligtvis något som man lär av sina föräldrar och sin omgivning. Det behöver ju inte ha religiösa förtecken, men den värdegrund vi har fått av våra föräldrar har en historisk bakgrund och det vore ju fel att inte inse att det finns en viss relation till kristendomen (eller som jag nämnde tidghare till monoteistiska religioner mer allnänt alltså kristendom, judendom och islam).
Batting tror de verkligen att det är han? Som vi känner så himla väl aj aj aj vad att göra?
Med tanke på den otroligt låga och respektlösa nivån jag ser att ni som skriver flitigast här inne lämnar jag nu detta forum.
Att bli kallad för DR CP och inte vid mitt fulla nick anser jag totalt respektlöst.
Även att man tydligt inte kan ha en åsikt utan att bli totalt förolämpad som om ni andra skulle vara så mycket bättre människor!? Jag har inte uttalat mig mot någon person eller kränkande på något sätt utan helt skrivit hur jag ser på en sak.

Hade det vart en arbetsplats där en av era arbetskollegor hade sagt vad jag skrivit så hade ert agerade klart gått under mobbing mm.
Men eftersom ni inte har en aning om hur jag ser ut, vad jag jobbar med eller vem jag är så anser ni visst att det är helt ok att bete er hur som helst.

Är ni nöjda nu när ni har "mobbat" ut en från ert forum. (det är inte de som mobbar som avgör om det sårar)För det verkar inte vara första gången som ni gör detta på "ert" forum.
Även detta kommer ni säkert att svara på, på ett i mina ögon otroligt omoget sätt. Men kanske hade det gått till på annat sätt om vi hade träffats och pratat om det?
Hade ni även då efter en stund börjat kalla mig CP?
Nä det visas tydligt och relativt snabbt vilka det är som "äger" ett forum och anser sig ha rätt att behandla människor hur som helst. Men nu får ni ha ert forum för er själv och det är väl det ni vill. En lite tight grupp med likasinnade tankar och åsikter, känns inte det igen från någon annanstans?
Ids inte att skriva något svar för jag kommer inte läsa det, men för er egna lycka kan ni ju göra det.
Annons
Jag låser denna tråden
ni som är inblandade i detta , har en tankeställare här.
/göcke

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem