Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Hjälp med middagen

Hjälp med middagen

nane, du gav mig denna idé. Givetvis ska jag fråga på IS.
Det är så att på lördag ska jag ha folk på middag. Det är 1 par och 2 singlar… alltså 4 pers. Varför det gör det lite speciellt är att singlarna förmodligen kommer att ”få ihop det” under denna middag och lördagskväll (det surras lite här och var) Nu till min fråga, VAD SKA JAG BJUDA PÅ… så det inte blir tarvligt? Någon som är expert på date-middagar?
Antal svar på detta inlägg: 30
Sidor: «1 2 3

Jag förväntar mig en rapport efter avklarat värv!
Det ska du få
Hej, nane.. och alla andra med för den delen!

Japp, då var middagen avklarad, och jag är åter torr och fin under armhålorna
Som ni vet så våndades jag mycket över vad jag skulle bjuda på… och det var inte lätt! I fredags fick jag ett tips av en god väns son, som går restauranglinjen på gymnasiet. Han sa precis som några sa här ”krångla inte till det, bjud på något enkelt… och gott”. Han rekommenderade stekt fläskfilé med ris. F-n, vad tråkigt, tänkte jag! Men han vidhöll sitt tips, och menade att såsen kommer att göra rätten. På restauranglinjen hade de haft en vecka med att hitta på egna idéer och experiment. Han fortsatte:
– Du steker fläskfilén och kryddar med Knorrs kött & grillkrydda. Sedan köper du 3 påsar vanlig fisksås. Ingen hummersås, eller sånt… vanlig fisksås.
– Va! Fisksås till kött, svarade jag.
– Ja, det är det som är hemligheten. Du följer anvisningen på påsen, och nu kommer gourmékicken. När såsen sjudit klart, kryddar du upp den med kött & grillkryddan.
– Driver du med mig?
– Nej, gör bara som jag säger, och du kommer att bli kung för en kväll. Blandningen mellan fisksmaken och köttkryddan är hemligheten, och jag fick högsta poäng av min lärare.
Jag gjorde som han sa, och jag fick otroligt mycket beröm för min, något hemlighetsfulla, sås.
Jag skrev recept hela kvällen

Han fick rätt! Jag blev KUNG FÖR EN KVÄLL!

... till alla!
Annons
Men så bra! Det var ju det jag sa...det ska inte vara så krångligt!
Men...hur gick det med dom som skulle paras ihop?
... ja, det glömde jag. Det var ju det roligaste på hela kvällen. De blev ett par... tjoho! Kärare människor var det länge sedan jag såg... fast det har legat i luften en tid.

Var är en god sås jämförelse med det
... vad, ska det vara
Kul :krammar:
... men var höll du hus
Whiskeyn stod och väntade
Zacko: Grattis till en lyckad kväll - och en bra tråd! Gissa om fler (=t.ex. jag) kommer at ha nytta av alla tips!
Tack, Ramon! Ja, det är inte många saker man INTE kan få hjälp med här på IS... fantastiskt!

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem