Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Dolby DTS mm

Dolby DTS mm

Vad betyder följande:

Dolby Digital-, Prologic II-, dts-, dts ES discrete 6.1-, dts 96/24-, dts Neo 6- dekoder ? Är det någon som vet skillnaderna?
Antal svar på detta inlägg: 26
Sidor: «1 2 3

Själv tänkte jag köra suroundljud med reciver för ca 6000kr det duger gott åt mig även om det är långt ifrån värstingljud.

typ nått sånt här http://www.netonnet.se/index.asp?iid=65994
Det duger gott åt mig för jag är ingen audiofil. :)
Andersson? wtfit?

Äntligen!

Jag gör helt om och ställer mig brevid LL och frågar mig ? Vem köper en Andersson ? wtfit ?

The Basics in Life....

Om du skall köpa något, vad som helst... Hur gör du ditt val ?

Du kan välja att köpa produkten av en tillverkare som lever på sitt renomé, sitt firmanamn, och som antagligen vill kunna sälja på det i några år till.. Helt enkelt någon som tar ansvar för att det du köper skall göra dig nöjd, och förhoppningsvis leda dig till ytterligare köp från samma tillverkare...

eller....

Du letar upp det billigaste på nätet du kan hitta, med så många finesser som möjligt, med vetskapen om att denna produkt är byggd till lägstbjudande, med billiga komponenter, för att plocka köpare från dom etablerade varumärkena ? Du lägger alltså dina pengar helt i händerna på ett förtag som har som enda mål att tjäna pengar, inte att skydda sitt varumärke eller etablera sig för framtiden ?

Vad väljer du ?

Inte Andersson i alla fall...............

// M
Annons
Jag instämmer fullt i Minions senaste inlägg här.

Men OM du nu väljer en produkt med ett varumärke som kommer att försvinna om nått år när de har cashat in. Bli inte förvånad om kvalitén inte är så bra, eller om serviceverkstaden inte har en enda komponent att laga med.
Jag kommer ihåg vilket j***a ras det var att kränga Lumatron prylar, det slutade med att vi tvingades ge ut nya produkter till alla som hade köpt och fått problem med det skräpet. Men det tragiska är att billigt skräp är så otroligt lättsålt.

Jag önskar verkligen att folk öppnar ögonen för kvalité, både när det gäller tekniska prylar och när det gäller mat och kläder, ja när det gäller allt man inhandlar.
Rob,

Den verkar helt OK, som du nämnde så vill du inte ha audiofilgrejer och jag tycker det verkar vara ganska bra grejer. Har själv en denon för typ 5-6000, behövs verkligen inte mer för en vanlig dödlig. Hoppas det låter bra och du är nöjd. De flesta kan nog inte ens höra skillnaden på en hi-end receiver och en hitachi, de kan bara mäta dem med sina apparater. Samma sak med kablar - monster cable osv, det går bra med vanlig nätsladd. Sån som sitter på golvlampor mm, man hör verkligen inte skillnad och då har jag Altechögtalare som kostar 22.5 kkr styck. You go man!
Programmet kommissionen sänds just nu på tv1, i början så sa de att den sänds i 5.1. Vilka inställningar gäller på receivern om man vill testa?


Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem