Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Men ljudet då?

Men ljudet då?

Hej. Formateringen löste sig men nu när allt är igång igen så vill den inte spela upp ljud. Den säger att maskinvaran inte hittades, vad kan jag göra för att åtgärda detta? Ett problem till är att när jag startar datorna så kommer en svart skärm där den frågar om jag vill köra Proffesional eller Home edition, detta spelar ingen roll för mig vill bara att den startas utan problem. Tacksam för assistans.

Mvh Carl-Henrik
Antal svar på detta inlägg: 27
Sidor: «1 2 3

Carl-H är det ett inbyggt ljudkort är det säkert något av typ AC97 som du behöver drivisar till. SKulle vara jätte bra om du kunde ta reda på vilken modell det är på datorn om den är köpt som färdig från typ Dell, hp eller nån annan. Annars måste du ta reda på vilken typ/märke ditt moderkort är, brukar stå på modekortet med bokstäver och siffror om du tittar under locket. Sedan finns då drivrutinerna antingen hos dell,hp eller hos den tillverkaren som gjort moderkortet.

Moski du kan fortfarande gör alla säkerhetsuppdateringar av windows även om det är en piratkopia. Det ser MS till att man kan göra för att piratkopieringen av windows är det som gjort windows så stora. Det är ju gratis marknadsföring som annars skulle kostat miljarder. Om folk har det hemma vill de även ha det på sin arbetsplats. Och så rullar det på och MS säljer mer windows.

priest "Microsoft Office finns inte heller.. Men då kan man välja en motsvarighet istället." motsvarighet till Excells alla funktioner finns inte som opensås till linux vad jag sett, det finns kalkylbladsprogram men ej så avancerade som MS excel om man kör excel på en mer avancerad nivå. Visual studio finns inte och för att köra det ignom wine så behöver du mer dator kraft än om du kört det på windows för att få prestanda. BF2 (spel) finns ej till linux och det går troligen ej att köra igenom nån VM. .Net 2.0 finns ej till linux och är inget man varken vill eller ska köra igenom en VM. Men därimot finns många opensås program som kör på windows utan problem direkt utan att man behöver köra nån form av VM.
Rob, jag antar att du menar Open Source och inte opensås?

Din benämning får mig att bli sugen (åpen) på någon typ av sås.

Hoppas att du förstår att jag skämtar lite med dig

EZ
Electric Zombie haha jag tar inget för serriöst här.. :)
Annons
De gör du rätt i! Samma här.

EZ
priest

[1] Microsoft har inte alla drivtiner dem modekortet till ljudet
Aopen har inte microsoft men på update windows för 2003
finns.
[2] har aldrigt sagt veta version linux
[3] varför skulle skriva skit om mig på denna forum?
Gösta:
Jag har aldrig skrivit skit om dig här på detta forum? Kan du visa när jag gjort det?

Jag tror inte att Carl kör Microsoft Windows 2003, tror du?
Moski: tack, då ska jag se om det lyckas bättre.
Jag har provat ladda hem SP 2 och jag har beställt skiva från MS men inget godkänns från MS. Kan ju vara bra att ha :)

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem