Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Djävulen eller GUD

Djävulen eller GUD

någon som går i kyrkan idag?
någon som har en bibel vid sin säng?
troligast kanske det ligger en DVD-rulle närmast med skräck/thriller handling.
eller en spännande bok.
någon som kan en psalm, en bön?
troligast, är att kunna texten till en populär låt.
någon mer än jag som anser att Jesus på korset är en avbild som förskönar tortyr?
troligast ses det som ett ´tecken: för våra synders skull.

djävulens 666, snabbnummret till en mobiloperatör?
har tänkt på att många av dagens snabbnr. är just på 3 siffror.

vilken tid lever vi i nu, nära GUD eller kommer elden närmare, inte bara från underjorden utan i vår egen verklighet..
om X antal år kommer kalla vintrar vara ett minne blott,
värmen tar sakta över.
Antal svar på detta inlägg: 41
Sidor: 1 2 3 4 5 Nästa »

Hm..m0zQit0z ..lite "nostra" över dig eller::)))
Vad har kyrkan med Gud att göra?
Bibeln vid sin säng har de flesta Kristna människor, men viktigare är att ha den Helige Andens närvaro.
Jesus på korset skall ses som en befrielse för dig från just dina synder.
Vi lever i en tidsålder då Jesus snart kommer och återupprättar sitt Kungadöme här på jorden. Var beredd är mitt råd till dig.
Håller till viss del med m0zQit0z - men förstår inte exakt vad du menar - gud finns ju inte - jesus är ju bara en myt - jag är en 40 talist - som har fått inprogammerat i grundskolan via - att läsa kristendom som var viktigt för att få bra betyg - jag fattade redan då att det bara var en jättestor bluff - jag fick därför gå om en årskurs - men alla olika folkskslag har ju sin tro - totempålar, avbilder av olika slag - det är säkert bra för dom,
men vi svenskar(yngre) ska definitivt inte pådyvlas något som
inte har funnits, at världen kommer att förändras är ju ingen nyhet, men det kanske är bra om vi får det lite varmare klimat så kanske vi inte behöver göda resebolagen med utlandsresor
för att få lite värme under vintren
Svara gärna på det här!
hälsn/Ulf
Annons
conny o miia

jo, visst är jag beredd. trevligt att ni/du svarade.
tycker bara att vi idag glömt kärleken.
det är för mycket våld, våldet förskönas,
kärleken görs till ett HIV-virus.
visst är det hemskt?!

själv tror jag på en GOD högre makt.

liknelse:
kärlek: något som alla vill ha, men få finner det
hat: något ingen vill ha, men många känner det
likamed: (på ett eller annat sätt)
Hej!

Ulf: Vad har du för konkreta handfasta bevis på att Jesus var/är en myt?

Jag tänker inte ta ifrån dig din tro/ateism men jag anser att mycket men inte allt är av gott som står i bibeln.

Sen består den mycket av liknelser och historier som att Jesus går på vattnet (balsaskor/bambuskor??) eller att han ger mat till 5000 osv..osv..osv..osv..

Och egentligen skall den inte tolkas fram och tillbaka av präster och andra utan var och en skall bilda sig en egen uppfattning och inte påhyvla andra denna (står i bibeln)

Det man kan reta sig mest på är alla självmotsägelser som dyker upp lite varstans och är mycket irriterande..

Men bibeln följs ännu inte idag..

Ta bara ex..Du skall icke stjäla el. Du skall icke ha begärelse..Du skall icke dräpa...mm..mm.mm

Enkla små..små saker som inte följs..

WOW..Om Alla följt det..hade vi haft hälften med fängelser..

"om X antal år kommer kalla vintrar vara ett minne blott,
värmen tar sakta över"

- Varmare klimat smälter polarisen som består av sötvatten.
Detta sötvatten rinner i sin tur ut i saltvattnet som ändrar sin ström som följd till detta. En ändring i strömmen resulterar i fler naturkatastrofer & stigandes kyla, eventuellt en ny istid.

"Vi lever i en tidsålder då Jesus snart kommer och återupprättar sitt Kungadöme här på jorden. Var beredd är mitt råd till dig"

- Som nämt ovan så förefaller risken vara större att en istid är i sikte, ... mer det än att en illusion i form av jesus skulle uppstå för att återupprätta sitt kungadömme.
Jesus var en snickare som levde nån gång för länge sedan och gifte sig med maria magdalena och fick en son.
och om då maria är jesus mor enligt bibeln betyder det att han hade sex med henne och födde sig själv... jag får inte ihop det.

Det var skojiga frågor och svar som ramlade fram från ditt inlägg
Närmast jag kommer G- är när mitt samvete hör av sej och ställer frågor om vad som är rätt eller fel.
Är då samvetet (vårt samlade vetande) G-s fingeravtryck?

Djävulen är väl när det går åt helvete. Eller bara missar målet vid skidskytte tex. Underligt att vara med på detta sätt på Internetstart. Hoppsan / barA.
Jesus dog på korset för våra synders skull, jag tror inte det är meningen att man ska tolka korset som att försköna tortyr. Så älskade Gud världen att han gav den sin ende son. Gå till kyrkan, där predikar de kärlek till sin nästa. Om du tycker vi glömt kärleken idag m0zQit0z tror jag du har fel. Däremot är Gud ganska bortglömd.
Kommer ihåg att på en timme i kristendomskunskap berättade vår lärare om Jesus och lärjungarna. Han sa att att närmast Jesus fanns alltid Johannes som han ÄLSKADE mest av dem alla.
Hans kärlek till Johannes var obegränsat. Jag var tolv år vid den tiden och förstod redan då att jag var bög. Dessa ord har alltid följt mig resten av livet. Kärlek har inga begränsningar.
Sen att vissa mörkermän har förvandlat kärleksbudskapet till
motsatsen och de helvetespredikningar de håller vad gäller avvikande är nog värre än "synden i sig själv"
Inte därmed sagt att Jesus var bög!

Tack för ordet
Björn

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem