Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Djävulen eller GUD

Djävulen eller GUD

någon som går i kyrkan idag?
någon som har en bibel vid sin säng?
troligast kanske det ligger en DVD-rulle närmast med skräck/thriller handling.
eller en spännande bok.
någon som kan en psalm, en bön?
troligast, är att kunna texten till en populär låt.
någon mer än jag som anser att Jesus på korset är en avbild som förskönar tortyr?
troligast ses det som ett ´tecken: för våra synders skull.

djävulens 666, snabbnummret till en mobiloperatör?
har tänkt på att många av dagens snabbnr. är just på 3 siffror.

vilken tid lever vi i nu, nära GUD eller kommer elden närmare, inte bara från underjorden utan i vår egen verklighet..
om X antal år kommer kalla vintrar vara ett minne blott,
värmen tar sakta över.
Antal svar på detta inlägg: 41
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Att vi får ett varmare klimat, eller som m0sQuit0s skriver "elden kommer närmare" är väl i och för sig ett straff. Även om ozonhålet kanske inte är den skärseld religiösa fanatiker hade i åtanke. Faktum är ju att alla våra handlingar har konsekvenser, ozonhålet är en konsekvens av att ha misshandlat miljön och jordens resurser, eller ett straff om man hellre vill kalla det så. Om det sedan sker av nån slags biologisk slump eller av ett gudomligt ingripande, det får ju var och en avgöra.

Att vi skulle vara närmare någon slags ond makt beroende av talsymbolik o.s.v låter som en riktigt usel skräckrulle, helt befängt.

Att Jesus levde finns det klara bevis för, och att han vandrade runt och predikade sitt kristna budskap också. Det enda man inte kan bevisa rent historiskt är att han verkligen var Guds son. Så att kalla Jesus en myt är väl ungefär lika smart som att kalla Drottning Kristina eller heliga Birgitta myter.
Hej!

Björn:

Jesus älskade alla oavsett kön..

Rob:

Din kristendomskunskap var inte så bra...^^

Jesus var barn till Maria..och hans pappa var snickare men du driver med mig eller?

Rob:

Maria och Maria Magdalena är två olika personer.
Annons
jungfru maria gråter blod,
en varning, ett ont omen?
en bluff?
flera vittnen säger samma sak.. *undrar*

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,736522,00.html
ja vi går under genom en serie olyckor som kommer inträffa samtidigt....det står skrivet i våran natur att vi kommer döda oss själva.av hänsyn till er avslöjar jag inget datum.
Bubben bevisen pekar på att Jesus var snickare och gifte sig med maria alltså hon som det stå i bibeln om som födde jesus.
Maria i bibeln var Jesus fru då är det ganska svårt att få ihop det till att han ska vara far till sig själv.
rob:

fortfarande är Jungfru Maria och Maria Magdalena 2 OLIKA personer.

jo men jag menar den maria som bibeln säger födde jesus.. bättre så m0zQit0z? :)
rob.. (:

((kortfattat))
..och dessutom,
maria magadalena var prostituerad som höll på att bli stenad till döds..
DÅ kom jesus, tog en sten och sade:
- den som är utan synd kastar första stenen.
ingen kunde kasta.
han räddade hennes liv, vartefter hon blev hans följeslagerska.
hon var dessutom syster till Lazarus.
jesus gifte sig aldrig.

jisses, va jag kan då! *häpen*
och hoppas jag minns rätt.. haha!
Enligt många historiker och forskare var Maria av Magdala Jesus mest hängivna lärljunge och levde även i ett kärleksförhållande med Jesus. Dessa historiker hävdar även att Maria inte alls var prostituerad, att detta är ett påfund av en patriakalisk kyrka för att underminera kvinnors makt i samhället.

Det finns många uppgifter som pekar mot att Maria Magdalena bar på Jesus avkomma vid den tidpunkt Jesus blev korsfäst. Många graalhistorieker och forskare har skäl att tro att denna avkomma är den heliga graal kristna sökt i tusentals år.

Dan Brown har skrivit en hel roman om detta, förklädd till deckare, den heter "Da Vinci koden". Låter bekant kanske?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem