Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Kajsa

Kajsa

Heja och grattis till bragdmedaljen Kajsa Bergkvist
Antal svar på detta inlägg: 23
Sidor: «1 2 3 Nästa »

nane:
Jodå, visst drabbades Kajsa av en svår skada, men att vinna ett VM när hennes värsta konkurrenter inte fanns med, ser inte jag som en bragd.
Zacko: okej-det kan jag ju köpa....själv bryr jag mig inte ett såer om vem som får den..begriper överhuvudtaget inte vad det är för "bragd" med att vinna i en idrott man sysslar med på heltid...
När Tony R lyckas vinna en tävling bara genom att köra på framhjulet tycker jag han är värd att vinna.....
Annons
nane:
Ja, där håller jag med dig
För mig är en bragd något helt annat.
nane. Bragdmedaljen är ju för idrottsmän o kvinnor. Klart det sysslar med detta på heltid.Förstår inte ditt inlägg.
rutan:
Men nane har en poäng där. Var i ligger bragden? Presstation-medalj vore nog ett bättre namn?
Vad är det som är underligt i mitt inlägg?
Delar vi ut bragdmedaljer till andra som jobbar heltid? Brandmän t.ex.?
Man förväntar sig väl att alla som har ett jobb sköter det utan att få medalj...
nane: Vi (Kommunerna) delar faktiskt ut bragdmedaljer även till andra i samhället. Även brandmän har fått det. Är inte hundra på att det kallas bragdmedalj men sk svensson får varje år belöningar(pengar) för bragder de gjort.
rutan:ja det är ju sant-men då har man verkligen gjort något som man kalla för en bragd..jag kan inte se det stora i att vinna medaljer i idrott-det är väl liksom poängen med det-det var det jag menade med mitt inlägg..
Visst anser jag att idrottare är duktiga och får försaka en hel del-men att det skulle vara en bragd-nä det tycker jag inte!
Att nå till världseliten inom en idrott kräver oerhörd talang, engagemang och hård träning. Idrotten är viktig i samhället för folkhälsan, om elitidrottare kan inspirera andra till sport och motion är detta guld värt. Framförallt är de bättre förebilder för ungdomen än alkoholiserade och knarkande rock och popartister.

Idrotten gör det även tillåtet att nån gång ibland få vara riktigt stolt över att vara svensk, att få skrika ut sin glädje eller gråta en skvätt. För många vuxna män och säkert en del kvinnor i samhället är det de enda känsloyttringar de unnar sig och kan fungera som en ventil för dessa. Att belöna våra idrottsmän och kvinnor med medaljer tycker jag är helt rätt.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem