Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Värdetransport rånad igen...

Värdetransport rånad igen...

Varför är de så fruktansvärt korkade att de inte kör med omärkta bilar?!?! Vill de bli rånade eller?!?! Om de skulle vara civilklädda och köra i omärkta bilar så skulle de ju försvåra för rånare att upptäcka dem.
Eller vad tycker ni?

Jag har iallafall mailat till högste chefen inom Securitas om detta, utan att få någon respons på detta mail.

Antal svar på detta inlägg: 27
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Det fungerar garanterat inte att använda sig av civila omärkta transportbilar.

Dom som rånar värdetransporter vet oftast saker som dom inte borde kunna veta.
Klockslag när en viss transport ska avgå, vartifrån den agår och vart den ska gå till. Vilken färdväg transporten ska ta m.m.
Dessutom så rånas oftast transporter när dom har extra mycket pengar på sig.

Det är naturligtvis Anställda inom Securitas som läcker ut uppgifter till kriminella för att tjäna sig en liten slant.

Det är dags att dom kollar över sin personal istället, om dom nu är så mån om att förhindra värdetransportrånen.
Och polisen säger att de saknar resurser för att vakta de där transporterna. Ja det tror jag säkert. De skall ju stå ute på vägarna och kontrollera så att vi inte kör för fort. Kunde inte Securitas sköta sådant?
Hej!

*suck*

Det är nog dags att ta till bibelordspråket " om din ena hand förleder dig-hugg av den"

Och jag MENAR DET!!!
Annons
Jag läste i en artikel att huvuddelaen av de som var misstänkta för rån mot värdetransporter var företagare eller hade annat fast jobb.

Yrkeskriminella var inte överrepresenterade i just den typen av brott-man undrar varför någon med 400.000 i årsinkomst rånar en värdetransport...

nane:

Lita inte på artiklar i "En ding ding värld".
Varför inte avskaffa sedlar o. mynt helt o hållet? Vad ska vi med dem till? Om alla skaffade sej kreditkort/Bankkort så skulle det lösa frågan direkt..Förvisso ställes största krav på bankerna förståss.. Förslagsvis vid nästa deklarationstillfälle ansöker man om betalningskort. Häpp- pengarna värdelösa. Endast banktillgodohavande är värt någonting.
Ge exempel på, varför inte detta skulle funka ??
Funka skulle det säkert. Man skulle dessutom eliminera den typen av kriminalitet som värdetransportrån. Dessa kriminella skulle få lära om och i framtiden bli experter på att kapa kreditkort eller liknande istället. Kriminella brukar vara skrämmande kreativa vad gäller nya sorters brott. Personligen är jag emot det kontantlösa samhället, jag anses att jag redan idag blir registrerad i allt jag gör på ett obehagligt sätt. Ska samhället dessutom ska få koll på samtliga transaktioner jag gör? Det känns än mer kränkande, men såklart rätt i tiden. Vi kommer närmare och närmare ett samhälle som har total kontroll över sina medborgare.
Wicke: öh...är du dum på riktigt eller....du bor på söder i Fjollträsk antar jag..

Det finns många affärer som inte har utrustning för att betala med kort. De har bl.a. inte råd att skaffa sig den möjligheten.
T.ex: pizzor, snabbmatställen, frisörer, kiosker, mini-livs m.m.

Sedan kanske man behöver kontanter till att köpa beg. saker av privatpersoner som möbler, cyklar, m.m.

Eller när man ska betala parkeringsavgiften..

Detta var bara ett "snabb svar"..men Wicke, tänk lite, snälla..
Wicked: Håller med till fullo! Storebror enligt Orwells 1984 är här!
Wicked:
Vad e de för fel att samhället har koll på samtliga affärer du gör ?
Eller har du såna affärer som du inte vill att dom har koll på; typ små halvskumma affärer, snattande ur kaffekassan, bordellbesök. o dyligt? En ärlig person skall väl inte vara rädd att bli kontrollerad. Bankerna, sjukhus, myndigheter har ju tystnadsplikt. so what

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem