Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Värdetransport rånad igen...

Värdetransport rånad igen...

Varför är de så fruktansvärt korkade att de inte kör med omärkta bilar?!?! Vill de bli rånade eller?!?! Om de skulle vara civilklädda och köra i omärkta bilar så skulle de ju försvåra för rånare att upptäcka dem.
Eller vad tycker ni?

Jag har iallafall mailat till högste chefen inom Securitas om detta, utan att få någon respons på detta mail.

Antal svar på detta inlägg: 27
Sidor: «1 2 3

Falck har väldigt få uppdrag av värdetransporttyp, men har även de blivit rånade.
att klocka bilarna och få kunskap om rutiner är inte svårt...

observera hur bilarna ser ut på sidan, lite utstickande, eller hur?

Ni är nog för unga pojkar o flickor ( Ursäkta )
Men ni verkar korkade.
Svanen - 58 år ung
Annons
spelar ingen roll hur unga vi är det är erfarenheten som spelar roll och i detta samanhang så är det jag som är erfarenheten och du lekmannen...

mvh /moneydrive
Enbart kontokort kan nog ha fördelar men det för oss även närmare till:

Uppenbarelseboken 13:16-17 (Svenska 1917)

16Och det förmår alla, både små och stora, både rika och fattiga, både fria och trälar, att låta giva sig ett märke på högra handen eller på pannan,
17så att ingen får vare sig köpa eller sälja något, utom den som är märkt med vilddjurets namn eller dess namns tal.
Gabriel
Dom ÄR korkade.
Det blir för dyrt tycker dom - att investera i penningväskor som färgar pengarna.
Dom VILL göra reklam för sig själva - alltså kör dom med reklam på sina bilar.
Dom ÄR korkade. Eller oxo vill dom tjäna pengar HeeHee.
Men det smartaste - tycker jag - skulle vara ett kontantlöst samhälle - där alla betalade med kort.
Eller . . .
Jag vill bestämt framhärda i att det är viktigt med kontanter i samhället för den personliga integritetens skull. Bekämpa kriminalitet tycker jag samhället ska göra med så lite frihetsinskränkningar som möjligt för laglydiga medborgare. Det kontantlösa samhället hade varit ett enormt frihetsberövande för alla och envar, och de kriminella skulle ändå bara komma på nya sätt att genom olagliga metoder beröva folk på pengar.

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem