Fredag 3 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Grafikkort

Grafikkort

Hej!
Jag undrar vad man egentligen skall ha för slags grafikkort för att spela counterstrike source och Black and White 2. Är ATI bätter an Geforce osv?
Vilket prisläge och hur många mb hit och dit och ramdac etc?

Knut
Antal svar på detta inlägg: 43
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Joda ser fint ut Bubben
Mitt graffekort ligger på 54 standby, men vad tempen blir då jag kör hårt vet jag inte. Vet faktiskt inget program som mäter tempen då kortet belastas hårt

Hur många poäng får du med 3DMark 03 ?
http://www.futuremark.com/download/3dmark03
Allt mellan 2003 poäng till 2078..

Man ska kunna köra ett 3D spel och pausa det och köra everest ultimate edition omedelbart tydligen för att kolla tempen..

Nu har jag inga bra 3D spel men väntar på diablo III..

Hmm..

2087 poäng är max hitills skulle det vara ju..!

Men jag tror nåt är fel eftersom jag får så låga poäng..

Men vad?

Vad ska man ha för poäng?

Annons
Bubben felet kan nog vara att du har för klen hårdvara för att få mer poäng.
Ok..vilken hårdvara är det fel på?
är det någe fel på din dator nu?
Nä det tror jag inte om du kan köra igenom hela 3dmark men byt version till någon som är lite äldre så får du nog lite mer poäng eftersom de äldre versionerna är anpassade för äldre hårdvara.

grafikkortet du köpte är inte något spelgrafikkort det var ett budgetval redan när det släpptes. så de ger inte bra resultat i 3dmark.

Vill du ha höga poäng så är det nog en ny dator med PCI-E grafikkort förslagsvis ett Nvidia 8800GTX med 768mb minne och en Intel Core 2 Duo processor och 2gb ram då kommer du få härliga poäng i 3dmark 05( eller har det kommit nån senare version?). Just nu är min plånbok för tunn för att ha råd med en sån dator men det börjar bli dags för en uppgradering snart. Räkna på vad det skulle kosta för mig o det sluta på 15000kr, eftersom all min hårdvara i min dator är för gammal för att återanvändas i en ny dator. Usch allt man vill ha är så dyrt.
Äsch!

Det kortet jag har funkar bra att spela spel med tills vidare..

Nästa steg blir väl en helt NY dator från LO eller packard Bell..

Hoppas LO-Datorn kommer i gång snart igen!

Då får man en bra dator och en ny vart tredje år om man vill...

Din cpu snurrar i ca 1.74 ghz och är inte av den snabbaste sorten processorer. Alltså inget fel på hårdvaran, du har det du har. Men med snabbare cpu och ett bättre grafikkort så hade du fått bättre poäng.
Jag får 5666 med 3Dmark 05, som kräver kraftigare hårdvara. Med 03 får jag över 10 000 poäng.

Vad gillar du att spela för spel Bubben?


Det värsta i spelväg som kommer hösten 07 är crysis. Då får jag köpa ny cpu, minne och nytt grafikkort. Det kommer krama skiten ur de flesta
http://www.crysis-game.com/
Huckleberry , du får recensera när du är igång med grejorna. :=)
byter du upp dej till Vista då också
Det senaste spelet jag spelade var Dungeon siege..legens of aranna

Men typ såna och Diablo II och äventyrsspel gillar jag då dom tar lååååång tid att lösa och man får använda hjärnan lite också!

Kan även gilla need 4 speed och liknande..

Jag spelar INTE simulatorspel eller shoot the up eller liknade!

Så en ny processor blir nästa steg?

Ok..vad kostar en Amd athlon xp 3200+ då?

Det är den värsta processorn jag kan ha till detta moderkort..

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem