Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

2 mord i lilla Gällivare

2 mord i lilla Gällivare

Ja då har det hänt även i lilla Gällivare 2 mord inom loppet av 3 dagar.första begånget av ja gissa,jo våra fina gäster från fjärran land.mycket bra jobbat.men det är bara till fördel för Sverigedemokraterna som i och med detta håvar in än mer röster till valet i september.ingenting ont som inte har nå gott med sej.
Antal svar på detta inlägg: 26
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Jo, det är för j-vligt. Vilket fjärran land avses? Danmark torde väl kvala in som "fjärran" från Gällivare? Finland är väl för nära, antar jag.
För övrigt tror jag att den normalbegåvade medborgaren ser igenom SD:s skrämselpropaganda. Jag menar, ett parti som delar ut klistermärken på skolgårdar? Målgruppen får ju inte ens rösta?
nä dessa mördare kommer från forna sovjetstater,och har emottagit våran gästfrihet,du kommer snart få läsa namnen på dessa svin.tyvärr så finns ett stort antal av denna grupp kvar i trakten,dom bekostas av oss övriga svenskar.polisen kom med ett korkat uttalande efter det 1a mordet,dom sa dom som utfört detta mord ej varit kända för att utföra grövre brott utan endast var kända för smärre förseelser som "narkotikabrott" och stölder.jisses,inte värre?ja då så,då var det inga kriminella som "råkat" hoppa sönder huvet och bröstkorg på offret.angående SD och klistermärken,så känner jag inte igen din beskrivning,då jag jobbar aktivt för partiet.och skördar stora framgångar i norra norrland.att vi på ett odemokratiskt sätt utestängs att föra våran valrörelse i skolor medans "kommunister" och övriga partier har fritt spelrum i dessa lokaler är en annan sak.Och att SD som enda parti vill få bukt med den okontrollerade kriminella invandringen genom öppna gränser ser jag bara som en välgärning för att hålla ner brottsligheten,men det verkar du inte bry dej i Kem,elec,kanske för att du blundar för verkligheten.men det gör ej SD
Varför ens ta upp Finland och Danmark i diskussionen? Besynnerligt.
Och "Skrämselpropaganda"... folk BORDE vara bekymrade över situationen, ja.
Annons
Det mest skrämmande är väl att folk väljer att blunda för sanningen..
Och råkar man säga sanningen blir man kallad rasist..

Jag är inte rasist på nått sätt men nu är det väl dags att stänga den "öppna" invandringen?
Detta system vi har idag kommer rasera hela vår välfärd som det kostar idag, jag t.ex räknar inte med nån pension alls om 25 år när jag fyller 65 på grund av att vi har denna "fria" invandring.Är det inte dags att vi och våra politiker ser till av vi som redan bor här har det bra?
Jag har själv en filipinsk flickvän och jag får JOBBA som ett djur för att få hit henne med papper/telefon etc etc...och sen är det inte ens säkert att hon får komma när allt jobb är gjort?!?!
Helt ofattbart när andra kan komma och gå genom den ÖPPNA gränsen hur som helst.
Dom som blir hemskickade av en eller annan anledning stannar 2 dar på ett hotell under tiden som dom fixar nya papper och sen åker dom tillbaks hit och lever på svenska staten...VÅRA SKATTEPENGAR!
Ne det är dags att vi stänger gränsen...dom som vill komma får göra det den långa vägen som alla andra och bli kontrollerade som min flickvän och jag blir och blivit.

Som det ser ut nu så kommer jag inte spendera mina pensions pengar i sverige...för jag kommer inte ha råd att bo kvar här..om jag nu får nåra pensions pengar alls...
Ett litet tillägg...

Morden som skett är ju hemskt och det första mordet är kriminella inblandade....kriminella invandrare.
Det är inte första gången "ryssar" påträffas sönderslagna på gatan här i gällivare kommun, sönderslagna av landsmän...uppgörelser i den kriminella världen.
Hur f*n kan dom ens få komma in i vårt land?
Och varför komma hit, banka på varandra och kosta pengar med alla möjliga resurser?
Jo för att det är så j*vla LÄTT att ta sig in i vårt underbara land om man har en krona eller 2 i börsen.
Sen är det så lätt att göra pengar här och inga straff om man blir dömd för diverse lagbrott...och har man inga pengar kan man alltid leva av våra skattepengar.

Det är ingen kontroll alls vid gränsen, många av dom som kommer hit har pengar för att sig hit..pengar dom gjort på kriminalitet.

Dom som verkligen behöver den hjälp sverige erbjuder när det gäller invandringen har inte råd att ta sig hit och få den hjälpen.

När ska vi vakna i sverige?

Siste man tar med sig flaggan...
Jag får hålla med Pelle det som är mest skrämmande är att folk blundar för sanningen men det är kanske inte så konstigt med tanke på all denna propaganda frän staten och media du får absolut INTE tycka något negativt om invandringspolitiken då blir det gamla vanliga tjatet du är rasist,nazist o.s.v,vi ska med andra ord skrämmas till tystnad,en sak till som jag tycker är väldigt orättvist vi har många fattigpensionärer i Sverige jag vet dom som bara får 4000kr netto i månaden men det gäller inte för invandrare dom har en särskild pension dom behöver inte ha jobbat en dag i Sverige och betalat skatt men dom får ändå 10.300kr netto i månaden det är sånt som ska tystas ner men det är sanningen.
Är det sant? 10.300kr.Kronkalle är ute efter mej och jag får 8000kr kvar att leva på i månaden,det ska min unge och jag fixa .Punkt slut
Det skulle du kanske tänkt på innan du satte dig i skuld ? Jag tror nog inte att kronofogden bara utsåg dig till oskyldigt offer och bestämde sig för att göra livet surt för dig. Väx upp och betala din skuld och sluta gnäll. Föressten ska inte du och ditt barn fixa det, DU ska fixa det åt dig och ditt barn. Det är en skillnad, hoppas du förstår det.
Ja det är en massa gnäll minsann.... som vanligt. Man hör folk beklaga sig varenda dag, ändå är det ingen som lyfter ett finger för att göra något åt situationen. Det lär inte hända något av sig själv, det är en sak som är säker. Alla är snabba på att skänka pengar till något u-land men att göra något åt saken i sitt eget land och för sitt eget folk är så jävla svårt. Det är bara gnäll och gnäll hela tiden, blir så jävla trött på detta gnäll.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem