Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Män är Svin

Män är Svin

Hejsan!

Jag undrar ibland om vi män är svin och alltid kommer vara...?

Det är ju vi som startar krig
Det är ju vi som startar bråk
Det är ju vi som begår brott
Det är ju vi som är agressiva
Det är vi som är taskiga mot tjejer

mm.mm.mm...

Men kvinnor gör inget av detta..eller nästan inget!?

Hur kommer det sig och vad beror detta på?

Är det verkligen sant att en värld styrd av kvinnor skulle vara bättre och hur skulle den se ut?

Är det verkligen sant att allt jag skrivit ovan som män är...inte kvinnor skulle vara om historien varit annorlunda?

Det finns en förklaring någonstans och jag undrar vad/var den är och hur mycket egentligen vi skiljer oss åt?

Nån som vågar ge sig in i debatten?
Antal svar på detta inlägg: 34
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Det brukar ju vara så.. Dom som var tuffingar är dom som i framtiden jobbar som städerska på Samhall eller något annat skitjobb, medans "plugghästarna" har en framtid att vänta sig, som något bra.
ja säger då de

denna person som startat denna tråd är bara avundsjuk på oss alla som har å är något tyvärr så verkar hon varar en ensma människa tyvärr
Ja du Bubben den som det visste! Men att män skulle starta krig kanske beror på att det är dem som sitter på maktstolarna. Men jag tror inte att världen skulle se bättre ut med bara kvinnor för det vet väl alla att är det enbart kvinnor så blir det intriger dem emellan, nej en blandning är nog det bästa.
Annons
Att män startar krig för att de är män stämmer inte!
Det är så att det oftast är män som har den makten att starta krig.
Men historiskt så har vi väl flera exempel på kvinnor som startat krig som drottningar.

Se bara på Maggie Thatcher som startade krig mot Argentina sedan de tyckt att Falklandsöarna var deras.

Hemma är det alltid min fru som startar bråk.
(konstigt nog får hon alltid mens några dagar senare!)

Kvinnor begår även brott, men de är mer skrämda av konsekvenserna, så deras brott är oftast bedrägerier, snatterier och brott mot åldringar.
Bilstöder, inbrott, rån och dråp verkar inte ligga i deras natur.

Män är agressivare på grund av det manliga könshormonet som har sin topp i 20års åldern, men det brukar avta i ungefär samma ålder som kvinnor hamnar i klimakteriet.
Sedan är det nog tvärt om.
Män har ett lugnare och jämnare humör, då vi inte lider av samma hormonsvängningar.

Men beroenden av alkohol,nikotin,koffein och socker är sådant som sätta käppar i hjulet för sådana påståenden.

Jag har aldrig utdelat ett slag eller örfil till någon sedan jag uppnått vuxen ålder, men har mottagit örfilar och slag från olika damer som vid olika tillfällen känt sig förorättade av något dumt jag sagt.
Har aldrig i vuxen ålder mottagit en snyting eller liknande från någon mansperson jag varit oense med.
Så min erfarenhet är att kvinnor är agressivare.

Min erfarenhet är att tjejer är de som är taskigast mot andra tjejer.

Jag läste någonstans för länge sedan om att vi alla i grund och botten är stenåldersmänniskor med de drifter och behov som vi då hade.
Mannen är jägare/krigare etc och kvinnan stannar hemma och vårdar barnen och om fara hotar så gömmer man sig och ligger still.
Så när fara hotar reagerar mannen med agresivitet och adrenalin.
Kvinnors naturliga reaktion är att få panik och"frysa fast" vara stilla, och gömma sig.
En ofta populär förklaringsmodell för att belysa skillnader mellan könen.
Som då även kan hjälpa till att förstå varför kvinnor inte gärna begår vissa brott.

Min fru kör ofta för fort i trafiken , men när jag gör det och kör lite vårdslöst, så klagar hon på att hon får ont i benen eller kramp i tårna för att hon blir rädd.
Bubben!

Han fjällkobonde,tror att du är kvinna,fast du heter Robert.
Han dricker nog,för mycket mjölk.He,he

-hon som startat tråden,är syrak....???
Fajjer:

Det där är bara en nerd-dröm.
Nerdar och plugghästar blir vanlig medelklass, de störiga tuffingarna brukar det gå bättre för.
Som Egil säger om hormoner, så tror jag att det är
kemikalier helt enkelt.
Testosteron och adrenalin, men uppfostran till det genus man är född i är inte att förglömma.

Hoppas att vi kommer att lära oss att närma oss varandra och våga ha en kommunikation. Det löser mycket frustrationer. Vi behöver närhet, då blir bi lugnare (oxitoxin) och att vi vågar erkänna att vi kanske inte attlid har rätt... *s

tips:
Bästa grejen när man är oense med nån är att hålla varandras händer när man pratar eller är oense. Helt plötsligt blir man själv mycket mer känslig för den andras känslor.
Bråk är ju ofta missuppfattningar och rädsla.
hick hick
tog nog ett glas för mycket mjölk undra vad denna kossa heter anita å är chef för systembolaget kanske hahahaha

allvarligt talat är vi inte likaberättigade oavsett om vi är man eller kvinna för i slutändan så är vi människor allihopa / peter

eller som en äldre karl sa en dag : kvinnor är som katter tjatar å gnatar när de inte får som de vill ( fan trot sa jesus när han satt på daset å sket) hahahahahahaahahahhaa
Från vilde till toffel har gjort det mesta och inte för att jag var osäker på mig själv och ville ha brudar. är nu lungnare är eran mormor/farmor utan att fått mer eller mindre självförtroende för det. Man kan inte vara mer än man och en del är jävligt dåliga på det.
Tozza:

Men att vi män oftast sitter på/vill ha makten måste ju ha en förklaring nånstans..?

leiake: Jag startade tråden..


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem