Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Män är Svin

Män är Svin

Hejsan!

Jag undrar ibland om vi män är svin och alltid kommer vara...?

Det är ju vi som startar krig
Det är ju vi som startar bråk
Det är ju vi som begår brott
Det är ju vi som är agressiva
Det är vi som är taskiga mot tjejer

mm.mm.mm...

Men kvinnor gör inget av detta..eller nästan inget!?

Hur kommer det sig och vad beror detta på?

Är det verkligen sant att en värld styrd av kvinnor skulle vara bättre och hur skulle den se ut?

Är det verkligen sant att allt jag skrivit ovan som män är...inte kvinnor skulle vara om historien varit annorlunda?

Det finns en förklaring någonstans och jag undrar vad/var den är och hur mycket egentligen vi skiljer oss åt?

Nån som vågar ge sig in i debatten?
Antal svar på detta inlägg: 34
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Det brukar ju vara så.. Dom som var tuffingar är dom som i framtiden jobbar som städerska på Samhall eller något annat skitjobb, medans "plugghästarna" har en framtid att vänta sig, som något bra.
ja säger då de

denna person som startat denna tråd är bara avundsjuk på oss alla som har å är något tyvärr så verkar hon varar en ensma människa tyvärr
Ja du Bubben den som det visste! Men att män skulle starta krig kanske beror på att det är dem som sitter på maktstolarna. Men jag tror inte att världen skulle se bättre ut med bara kvinnor för det vet väl alla att är det enbart kvinnor så blir det intriger dem emellan, nej en blandning är nog det bästa.
Annons
Att män startar krig för att de är män stämmer inte!
Det är så att det oftast är män som har den makten att starta krig.
Men historiskt så har vi väl flera exempel på kvinnor som startat krig som drottningar.

Se bara på Maggie Thatcher som startade krig mot Argentina sedan de tyckt att Falklandsöarna var deras.

Hemma är det alltid min fru som startar bråk.
(konstigt nog får hon alltid mens några dagar senare!)