Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Män är Svin

Män är Svin

Hejsan!

Jag undrar ibland om vi män är svin och alltid kommer vara...?

Det är ju vi som startar krig
Det är ju vi som startar bråk
Det är ju vi som begår brott
Det är ju vi som är agressiva
Det är vi som är taskiga mot tjejer

mm.mm.mm...

Men kvinnor gör inget av detta..eller nästan inget!?

Hur kommer det sig och vad beror detta på?

Är det verkligen sant att en värld styrd av kvinnor skulle vara bättre och hur skulle den se ut?

Är det verkligen sant att allt jag skrivit ovan som män är...inte kvinnor skulle vara om historien varit annorlunda?

Det finns en förklaring någonstans och jag undrar vad/var den är och hur mycket egentligen vi skiljer oss åt?

Nån som vågar ge sig in i debatten?
Antal svar på detta inlägg: 34
Sidor: «1 2 3 4

Bubben!

Det kan vara så att vi faktiskt ofrivilligt är på väg åt det hållet!
P-piller som spolas ut i avloppet, kvinnliga könshormoner som kroppen inte tillgodogjort sig följer med urinen etc.
Kretsloppet ser till att vi får i oss det igen.
Vissa tror att det är en bidragande orsak till att vi får, och kommer få svårare att föröka oss.

Forskarna är oroade av vad de hittar i vårt driksvatten!
Ungefär som med antibiotikan som snart är verkningslöst då den numera även återfinns i vattnet och i maten hos de djur vi äter.

Men hur män behandlar kvinnor är till sist en fråga om uppfostran och helt vanligt hyfs.
Men snedvridna könsroller kan man inte enbart lasta männen för då det fortfarande mest är kvinnor som uppfostrar barnen, i förskolan och i skolans värld.
Skulle detta vara möjligt skulle man kunna göra människan felfri o perfekt, nej det tror jag inte skulle vara möjligt fast man vet ju aldrig. vetenskapen går framåt.
Men uppfrostran spelar säkert en stor roll hur vi blir som vuxna. För barn båda könen behöver både kvinnlig o mannlig hand i sin uppväxt.
Eftersom det nästan bara är kvinnor som arbetar inom barnomsorgen och att det finns många barn som växer upp utan en mannlig förebild blir det brister i uppfostran som märks i olika situationer hos individen. Inte sagt att det gäller alla men jag tror att det har betydelse på ett eller annat sätt. Mamman kan inte vara pappa o pappa kan inte vara mamma.
Alla behöver gränssättningar o beröm o framför allt rätt kärlek för att sen i vuxen ålder veta vad som är rätt o fel. Allt grundar sig i barnaåldern hur vi lär oss att visa respekt mot oss själv o andra. Om det har med det genetiska att göra, kanske. Människan är en mycket invecklad individ.
Män är svin och kvinnor är suggor!

Jag tror att vi är lika hemska vi med, men vi sköter det mer diskret... Man brukar ju säga att bakom varje framgångsrik man står n kvinna... Så är det säkert i de flesta fallen oavsett ändamål!
Annons
Tråden verkar inte komma längre men jag tror att med allt prat om hur samhället ser ut med våld och andra brott som kavlas ut i massmedia mm. så kommer det kanske bli mer och mer accepterat med genetisk design i framtiden..

Som dom säger i filmen "Demolition man"

BE WELL!


Sida:
« 2 3 4


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem