Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Hobby och motor

Ingen JAS-eskort

Ingen JAS-eskort

Vi lägger ner så många miljarder på ett väpnat försvar som aldrig syns. Nu när de har möjligheten att synas, får de inte eskortera OS-hjältarna vid inflygningen till Stockholm som en hyllning.

Vad kan vara mer välanvända pengar för att skapa lite stolthet och patriotism i Svenska folket?

Då är det tydligen någon som går och JO-anmäler flygvapnet när det gjort tidigare. Usch.

Flygtimmar behöver flygvapnets piloter i alla fall. Varför inte låte dem få dessa timmar när folk kan titta, njuta och vara stolta?
Antal svar på detta inlägg: 29
Sidor: 1 2 3 Nästa »

JAS Gripen,är ju livsfarligt.Vi får inte utsätta våra guldgossar,
för sådana riskfyllda situationer.

När det är uppvisning,så störtar ju dom.Men man kanske njuter av det,vem vet.

JAS,är förkortning för Jakt-attack-störtning.
leiaike!! Nu ärdu allt ute och cycklar!! man njuter inte av att ett flygplan störtar! J ag har jobbat med både viggen och jas viggen störtade ochså i början!!!! jas39 gripen är det mordenaste stridsflygplan som fins ute påmarknaden.
frille:
Varför skall just detta tillfälle ge eskort? Är inte de andra guldmedaljerna något värda? Kan meddela att Björn Lind tog TVÅ stycken!
Det räcker väl med alla dessa överdrivna arrangemang, tänk vad mycket patriotism det finns med förlåtande svenskar efter ett par urusla matcher...
*bragdguldet till Björn Lind*
Annons
mrTACO !

Du har rätt.Var ute och cyklade.Skulle formulerat mig på ett
förståndigare sätt.Skräckfyllt scenario,så hade det blivit rätt.

Ber om ursäkt!
HasseS !

Gå ut på gatan och fråga vem Björn Lind är.Jag hade inte en aning.

Men gå ut och fråga ,vad Tre Kronor är.Där har du skillnaden.
Min åsikt är:
När Sverige spelar i en lagsport är det, i folkmun, Vi som vinner. När det gäller Björn Lind, vann Han guld åt Sverige. Ett landslag är företrädare för folket, en idrottsman i lanndslagsdräkt, tävlar i Sveriges färger. Det förklarar vår iver att få fira "vårt guld" tycker jag.
F-16 är väl bättre vad jag vet..

Finarna köpte några istället för JAS om jag inte kommer i håg fel..

Fast då får man ju bara silver..(skojar)

Bubben då vet du fel.. 39 gripen hör till de få 4:e generations flyg som finns F-16E var gammalt redan när finnarna köpte det men troligen så gav amerikanarna ett bättre pris och återköpsavtal än vad sverige gjorde. Men amerikanarna försöker hålla det vid liv iom version E. F-22 vet jag inte riktigt vad som hände med men har inte sett något om det på länge.
Hittade lite info men jag ska läsa på bättre..

http://sv.wikipedia.org/wiki/Lockheed_Martin_F-16_Fighting_F
alcon
Och här var JAS:

http://sv.wikipedia.org/wiki/JAS_39

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem