Vi lägger ner så många miljarder på ett väpnat försvar som aldrig syns. Nu när de har möjligheten att synas, får de inte eskortera OS-hjältarna vid inflygningen till Stockholm som en hyllning.
Vad kan vara mer välanvända pengar för att skapa lite stolthet och patriotism i Svenska folket?
Då är det tydligen någon som går och JO-anmäler flygvapnet när det gjort tidigare. Usch.
Flygtimmar behöver flygvapnets piloter i alla fall. Varför inte låte dem få dessa timmar när folk kan titta, njuta och vara stolta?
Vad kan vara mer välanvända pengar för att skapa lite stolthet och patriotism i Svenska folket?
Då är det tydligen någon som går och JO-anmäler flygvapnet när det gjort tidigare. Usch.
Flygtimmar behöver flygvapnets piloter i alla fall. Varför inte låte dem få dessa timmar när folk kan titta, njuta och vara stolta?
Antal svar på detta inlägg: 29
Rob: Lockheed Martin/Boeing startade den fullskaliga produktionen av Raptor i feb- 05 och dom första F-22A Raptor (tidigare YF-22, F/A-22) levererades till Langly AFB Virginia i dec- 05 för att ersätta F-15 Eagle.
USAF har beställt 381 st varav 50 st redan är levererade.
Lockheed Martin har lagt in förfrågan om att få bygga en variant av F-22A Raptor, FB-22 en typ av "fighter/bomber" version med större vingar och längre räckvidd.
För den motorintreserade: JAS har en Volvo Aero RM-12 som bygger på General Electric F-404-400 motor, samma som i äldre varianter av F-18 Hornet.
Raptor har 2st Pratt and Whitney F119-100 på 156 kN att jämföra med Gripens 80 kN.
USAF har beställt 381 st varav 50 st redan är levererade.
Lockheed Martin har lagt in förfrågan om att få bygga en variant av F-22A Raptor, FB-22 en typ av "fighter/bomber" version med större vingar och längre räckvidd.
För den motorintreserade: JAS har en Volvo Aero RM-12 som bygger på General Electric F-404-400 motor, samma som i äldre varianter av F-18 Hornet.
Raptor har 2st Pratt and Whitney F119-100 på 156 kN att jämföra med Gripens 80 kN.
mrTACO: F-16A/C Falcon har antingen en General Electric F100-100 eller en Pratt & Whitney F100-220 motor.
F/A-18A/C Hornet har 2st General Electric F404-GE-402.
F/A-18E/F Super Hornet har 2st General Electric F414-GE-400.
F/A-18A/C Hornet har 2st General Electric F404-GE-402.
F/A-18E/F Super Hornet har 2st General Electric F414-GE-400.
Vänta nu lite:
Denna tråden handla väl om nåt annat från början eller?
Jag tror den hade med Sveriges OS-guld att göra..
Vad vet jag..
Denna tråden handla väl om nåt annat från början eller?
Jag tror den hade med Sveriges OS-guld att göra..
Vad vet jag..
Annons
LGEN Det stämmer.Ja bubben det handlade om os-guld men det spårade ut som vanligt.
lgen
här var man sååååååååååååå&
#229;åå duktig
här var man sååååååååååååå&
#229;åå duktig
bubben
tillhör du svamp army eller svamp air
tillhör du svamp army eller svamp air
fjälkobonde: Är du lite grinig så här på kvällskvisten eller är det bara mjölken som surnat?
Frille: Just det, inget tekniskt fel. Ingenting gick snett i planets funktion.
Visst, det fanns en tröghet i planet, något som inte var okänt sedan innan och därför inte kan klassas som något tekniskt fel.
och du har rätt, det fanns inget utrymme för planet att kunna korrogera planets okontrollerade rörelser, eftersom att det hade fullt upp med att försöka parera pilotens spasmiska panikmanövrar i styrspaken.
Eftersom att piloten inte släpte spaken utan istället började rycka som en toke i spaken, så tog aldrig det system som annars skulle ha fått planet i kontrollerbart skick överhanden. Planet skulle aldrig ha störtat om han släppte spaken, vilket även han och andra JAS-piloter fick lära sig under sin utbildning. (Måhända att han somnat under lektionen under det tillfället)?
Men nu har man ju som sagt lagt till en tröghet, så att planet fattar när piloten börjar få idiotiska CP-ryck och ej tar hänsyn till dessa okontollerade spakrörelser..
Visst, det fanns en tröghet i planet, något som inte var okänt sedan innan och därför inte kan klassas som något tekniskt fel.
och du har rätt, det fanns inget utrymme för planet att kunna korrogera planets okontrollerade rörelser, eftersom att det hade fullt upp med att försöka parera pilotens spasmiska panikmanövrar i styrspaken.
Eftersom att piloten inte släpte spaken utan istället började rycka som en toke i spaken, så tog aldrig det system som annars skulle ha fått planet i kontrollerbart skick överhanden. Planet skulle aldrig ha störtat om han släppte spaken, vilket även han och andra JAS-piloter fick lära sig under sin utbildning. (Måhända att han somnat under lektionen under det tillfället)?
Men nu har man ju som sagt lagt till en tröghet, så att planet fattar när piloten börjar få idiotiska CP-ryck och ej tar hänsyn till dessa okontollerade spakrörelser..
mrTACO: Spelar ingen roll att JAS och F16 har samma motor gemensamt? Det har inte allt för mycket med säkerhet att göra?
Eller menar du att jag kan slänga i en Volvomotor i en lådbil och sen påstå att jag har en jävligt säker bil? ;)
Eller menar du att jag kan slänga i en Volvomotor i en lådbil och sen påstå att jag har en jävligt säker bil? ;)
Skriv ett svar
Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.
Logga in eller klicka här för att bli medlem