Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Kärnkraft JA TACK.

Kärnkraft JA TACK.

Fakta :

Världen slukar allt mer energi, och elförbrukningen slår rekord på rekord för varje år som går.

Kina och andra s.k utvecklingsländer ligger i sin linda och håller på att explodera och genomgå industrialismens stora tillverknings fas. Fler fabrikar byggs, och mer energi kommer att slukas.

Oljan, som är en fossil produkt har inom 25 års tid nått sin max produktions topp, och kommer därefter at...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 24
Sidor: «1 2 3

Frille!
Efter vad jag har förstått tänker en terrorist inte i samma banor som du. En terrorist är ute efter att skada och förstöra.
Säkra alternativ kommer nog fram om man lägger tillräckligt
mycket på forskning. Vågkraft är på gång. Jordvärme finns
alltid överallt om man borrar tillräckligt djupt.
Jag har inte svar på världsproblemen, men jag kan tänka och
föra fram mina tankar, tack vare internet.
Jag är inte på något sätt låst vid mina åsikter och är tacksam för mothugg.
fred jordvärme/bergvärme tömmer marken på värmen så efter 30 år eller nått måste man borra djupare. och om det är fler i samma område som har vilket blir vanligare o vanligare så måste man borra ännu djupare för då försvinner värmen ur marken snabbare.
så det är inte nån bra lösninge tycker jag, om du inte kanske bor ensam långt ut på landet. Idag borrar folk alldeles för tät intill sin granne så det är ingen vidare bra investering.
En undran bara, hur har mäskligheten överlevt alla dessa dagens problem utan kärnkraft och dylikt. Ploppade vi bara upp på -80 talet och hittade på historia eller ????
Annons
Fullast det är helt ok om du åker ut i skogen och bygger ett litet hus utan rinnande vatten och el, då slipper du fundera på sånna saker, men i takt med att utvecklingen går frammot uppstår nya beroenden som el och rinnande vatten så det är inte så konstigt att vi behöver det, vi har ju byggt sammhället runt att det ska fungera.

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem