Fredag 3 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Hobby och motor

Fiskesäsongen närmar sig...

Fiskesäsongen närmar sig...

Sitter och tittar ut över sjön och min upp o nervända båt, längtar efter islossning och vårfiske efter gädda.....
Har vi några andra sportfiskare på IS ?
Antal svar på detta inlägg: 37
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Tänk att koppla av med en öl till metstunden i lite solsken och bara må bra. Det är klart att man skall ta med en bira.
Visst fasiken är det en ren själavård att fiska, har redan varit ute några gånger nu, dock utan fiskelycka (än), mer än att man kan kolla allehanda rovfåglar och annat medan man filosoferar. Själv föredrar jag fånga och släppa i. Kanonfin öring PerAsk. Lödde Å har man ju läst om i väntans tider så det blir helt klart en tripp dit framöver.
PerAsk:
Det var en fin fisk. Säkert fångad med flugutrustning eller?
Själv brinner jag för havsfiske.
Kolla min profil så får du se ett par fina rödspättor som jag tog i norge, 4,9 & 2,8 kg styck.
Själv dricker jag bara kaffe när jag fiskar annars blir det lätt stökigt.
Synd att förstöra en fin naturupplevevelse med rusdrycker.
Annons
tejay4u vart i norge var du ? jag älskar att äta rödspetta! drog dom hårt i början var det djupt? Tycker om att fiska både i havs och sötvatten.
mrTaco:
Jag var uppe i Tromsö, jo den största var det lite fajt med.
Dom låg 25-30 meters djup.
Det är fantastiskt fiske däruppe men inte så artrikt som man skulle kunna tro.
Det som finns är torsk, sej, hälleflundra, spätta, uer, stenbit, marulk och lubb men det räcker ju för det finns mycket av alla.
Sen kan man ju fiska röding, öring och lax i älvarna.
Kan rekommendera en tur dit.
Det låter jätte skoj har varit mycke i gloma och fiska öring och harr. brukade åka till rödungen och fiska röding det var roligt men sist jag var där så blev jag sol blind det var inte roligt.
det var länge sedan jag var där. fiskar gärna storgädda på sommaren. denstörsta jag har fått är på13,9kilo.
Äntligen lite liv och rörelse på fiskeentusiasterna...jag brukar åka långt norrut runt kiruna, arjeplog och sorsele för att flugfiska. Ligger ute i tält i två veckor med matlagnging över öppen eld, kan rekommendera Laisälven, Sveriges bästa harrvatten. Till och med bättre än Kaitumälven...
tejay4u:
Ska du inte ge flugfisket en chans ?
tejay4u
Nej tyvärr så var det inte fluga som vi fick något på just då, utan spinnare.
Jag är inte någon fiskare av större mått, men jag gillar att flugfiska.
Jag tycker det är fantastiskt att stå vid en norrlandsälv och det är alldeles tyst runtomkring förutom porlande vatten. Oftast så står man nästan och somnar till och missar naturligtvis massor av fisk
Håller med dig PerAsk ! Det fins inget skönare att stå vid en älv en skön sommar kväll med flug spöt!! Det är den bästa avstressade metod som fins. Längtar upp till klarälven ,västerdalälven ja det fins många fina ställen som jag varit på. längtar efter harr och öring.
Ett litet inlägg ang. rubriken på denna tråd....är det någonsin slut på säsongen?? Inte för mig iaf

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem