Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Hobby och motor

Fiskesäsongen närmar sig...

Fiskesäsongen närmar sig...

Sitter och tittar ut över sjön och min upp o nervända båt, längtar efter islossning och vårfiske efter gädda.....
Har vi några andra sportfiskare på IS ?
Antal svar på detta inlägg: 37
Sidor: «1 2 3 4

Härom dagen var jag ute igen, stod och tänkte på annat när det plötsligt small till på min Conrad trout, självklart hann jag inte kroka blänkaren. Mitt livs första öring försvann, ned i östersjön igen. Solen stod perfekt så att jag åtminstone kunde uppskatta storleken till nåt kilo. Jag log inombords, tänkte att något gör jag väl rätt. 1-0 till fisken. Men jag kan rekommendera alla som är sugna på stora fetöringar att besöka Emån som ligger runt min husknut. Havsöringsfisket är i full gång här nu och det är riktiga bjässar.
easbajen:
Ska berätta en liten fiskeanekdot tänkte jag.

Jag och några kompisar skulle fiska i en älv i nordnorge.
Vi hade bestämt träff på ett ställe och när vi kommer dit är redan en av killarna på plats och har flugfiskat i flera timmar utan att få något.

Jag tar fram min spinnutrustning och knyter på en tasmanian devil och på de tre första kasten får jag tre öringar.

Gissa om flugfiskaren var sur, han slängde upp sin utrustning på land och gick och hämta spinnspöt.
Han fick fisk nästan direkt.

Jag vet inte men flugfiske verkar vara förknippat med så mycket teknik och dålig fångstprocent.

Jag har faktiskt lovat min bästa fiskekompis att jag skall prova på någon gång och vi får väl se hur det går.
Man blir väl stånde på land svärandes med en fluga i nacken.

Fiskesäsongen pågår för mig under hela året det finns pimpel fiske också . Men den roligaste delen har börjat nu . Var nere och fiskade i Lagan för några veckor sedan . Mycket trevligt men väldigt blåsigt så flugspöt fick ligga kvar i bilen tyvärr . Öringen högg vid några tillfällen men laxen hade nog inte stigit , för kallt vatten skulle jag tro såg ingen som fick någon .

tejay4u ge flugfisket en chans du kommer inte ångra dig . Många gånger fungerar endast fint utlagda flugor har varit med vid flera tillfällen som spinnfiskarna har svurit och pratat om att åka och byta utrustning .
Annons
Har alla slutat fiska ? Ni måste ändå ha krokat nånting . Eller är det för tidigt på säsongen ?
Hej alla fiskare!
Om jag är sportfiskare vet jag inte direkt, men det är underbart att gå ut med snipan och dra upp några makrillar (och annat som fastnar på kroken) under sommaren. Finns det något mer avkopplande egentligen?

God fiskelycka till er alla!
Håller med dig Skräpis det är jätte skönt att ta med sig lite kaffe på fisketuren! själv gillar jag att åka ut på forssen och fiska öring och harr. fast jag bor på västkusten så har jag aldrig längtat ut på havet.
skulle gärna vilja prova på, men det har aldrig blivit av.
Ha en skön fiske säsong på er alla på is.Har ej varit ute på ett tag nu men det kommer rapporter inom kort.
Väntar fortfarande på säsongens första fisk. Snälla rara fiskgud, ge mig en fisk, vad som helst. Om det så bara är en mört, bara det är på fluga.

Sida:
« 2 3 4


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem