Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Egen hemsida

Egen hemsida

Är det svårt för mej som inte har så stor datavana att gör en egen hemsida.Tar tacksamt imot råd.Eller är det för svårt.
Antal svar på detta inlägg: 60
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

Breeze !

Givetvis skall man ha en hemsida,med tanke på det,som du framhåller,annars vore man ju korkad.

För att återgå till lilla Wilma,så bad hon om råd.Jag har gett mitt.
Hon är för grön.Sen gör hon som hon vill,vad bryr jag mig om det.

Vad som förvånar mig,är att du inte har en hemsida i anslutning
till din rörelse.Eller har du det???
Nu har jag blivit dumförklarad men vänta bara.Sen är jag inte liten ja e stor (168lång 55kg)Jag kan vara ganska envis arg sur.
Heja Wilma!!!
Ge dej inte, ta bara god tid på dej så fixar du till en hemsida. Jag lovar!!!!!!!! Du är som jag, envis, sur, arg och lite jävlar anamma! Det är som vi ska vara!
Annons
leiake...
Tänk på att jag var precis lika grön för ett par månader sen, men viljan och intresset fanns så man kom framåt i sin strävan i att skapa hemsida.
Fortfarande finns det många saker jag inte har den blekaste aning om hur man gör, men man löser ett problem i taget och sen är ju frågan hur pass avancerad sida man vill ha.

Om nu Wilma önskar prova skapa en sida kommer hon att finna mycket hjälp på min sida: http://webbsidebyggaren.googlepages.com/ Den har jag satt upp bara för att hjälpa andra som idag är i exakt samma situation som jag befann mig i för några månader sedan....det vill säga om hon beslutar sig för att prova samma program som jag fastnade för.

Där kan nog även den klantigaste amatören lära sig ett och annat, så enkelt och ingående jag har skrivit sidan. Vidare kan hon (om vi nu talar om Wilma) hitta länkar till allt hon kan tänkas behöva, WebEditorprogrammet kan laddas hem därifrån, tillsammans med en del andra behövliga verktyg...och allt är Gratisprogram !

Dessutom har jag lagt upp ett litet Forum, ja egentligen är det en gästbok, men det funkar ju likadant, där man kan ställa frågor, lämna tips....det är tänkt så att Vi Grönisar kunde lära lite av varandra. En mailadress finns också där om man vill vara mer privat.

Jag skulle vilja att Du, och gärna fler från IS gick in på sidan, tittade på den och lämnade era synpunkter...är den en bra hjälp för exempelvis Wilma, eller har jag missat något vitalt.

Jag hoppas bara nu att Göcke inte raderar alla mina inlägg på grund av otillåtna reklamlänker, he,he....jag lovar att jag inte säljer nåt där...!

//Breeze

PS. leiake....din sida...rätt humoristisk, var den !

Wilma..."klantigaste amatören" var inte riktad mot någon !
Tack Joanna att det finns någon som tror på mej.Jag lovar att fixa det.
Breeze, jag har kollat lite hastigt på din hjälpsida, den verkar bra. Ska läsa igenom den ordentligt vid tillfälle. Där finns vad jag såg flera bra tips.
http://tmdata.x.se/ där har du en bra sida för dig som är helt grön Wilma. Och bli inte avskräckt av leiake exempel på hans sida, tog det flera år för honom att lyckas med det där så kommer du klarar det på några veckor, för en sån sida kan inte ta flera år hur grön man än är.
Tack för att Du tar dig tiden Joanna.
Har fortfarande en hel del jobb kvar...bl.a har jag ännu inte skrivit något om externa länkar, FTP, skapa fotoalbum, iframes med mera... men det kommer, var så säker.
//Breeze
Breeze , bli länkvän med IS är du snäll
http://www.internetstart.se/blilankvan.asp
Det är det minsta jag kan göra, Göcke...för det var ju här på IS som jag fick sparken i baken som startade webbside-projekten

För jag antar att det är webbsidebyggar sidan du åsyftar...

Jag ska titta närmre på det när jag kommer hem ikväll....om jag nu inte slocknar med Lisa igen... (dottern alltså...inte..he,he)

//Breeze

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem