Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Hejsan

Hejsan

jaha ja nu är det fösta för mej så vi får väl se..
Var till Motala i helgen på Vätternfestivalen, det var kul, vi gick dit på lördagen för då skulle Pudels o Rydel & Qvick vara där och de kom, men det tragiska är att se alla ungdomar så fulla?? Vad får dom ut av det i det tillståndet? Inget...Synd för dom betala så mycket och sen få ligga i sjukvårdstält eller magpumpas på lasarettet....Trist för dom... Men annars var det ös, Rydell är bra alltså oj....Det rycker i en när dom spelar....

Stintan
Antal svar på detta inlägg: 24
Sidor: 1 2 3 Nästa »

kristina !

Dessa festivaler.Det är ju bara elände.Men den regering,som
förbjuder dessa,är väl ute ut leken.
Hej Kristina o välkommen hit, kul med nya tjejer på IS.
Jasså du har varit på musikfestival. Det har jag aldrig varit, inte för jag inte tycker om musik men det har aldrig blivet av o jag tycker det är för mycket stök o bråk o fylle.
Jag är inte så förtjust i hårdrock men min gubbe är det så visst vet jag vilka dem är som fick dig att rycka.
Du har helt rätt i det som du skrev om ungdomar, sorgligt.....
Kristina: Hej och välkommen.
Jag var och hämtade min son där. Det var väldigt mycket folk och många BMW *S* Det är visst väldigt inne nu med värstingstereo så det skorrar i plåten:)

Sonen tyckte det var roligt och bra uppträdanden.
Visst är det bedrövligt med fyllerierna.

Fibblan
Annons
leiake: Varför tycker du att allt ska förbjudas?????
Konstigt tycker jag.....



Fibblan !

Skulle jag förbjuda någonting.Det är ju uteslutet.Förbjuden frukt
smakar bäst.Men man kan ju föreslå,vissa saker.Som att förbjuda
festivaler.Det är ju inga festivaler,utan skall heta fyllekalas och
snuskföreställningar,med en gemensam nämnare.Tjäna pengar på
dom idioterna,som tar sig hit.Sug ut deras sista krona.

Säg till vakterna,att ta hand om dom som faller igenom,diskret.
Annars får vi inte lura hit folk,nästa år.

OK. Sen är det givetvis en social grej,där kvinnor möter män,och
tycke uppstår.Så dum är jag inte,utan att jag fattar grejen
Hej Kristina!

Det är tragiskt med ungdomar som super sig så fulla att de inte kan ta hand om sig själva. Fast mer tragiskt är oftast hur de fått tag i spriten och vem som har inbjudit dem i frestelsen. Jag pratar naturligtvis om föräldrarna som idag tänker för mycket på sig själva och inte på sina barn.. :(

Låt bli att bjud dina barn på sprit och köp inte ut. Se till att vara en förebild som de kan se upp till och respektera!

Enkla regler som borde vara en självklarhet för alla föräldrar!
Leiake: visst får du föreslå vad du vill, bara intresserad av hur du tänker. Men man löser inget här i världen genom att förbjuda och stänga allt man inte tycker om.

På Motalafestivalen smög inte poliserna och vakterna .
Sonen berättade med skräck i blicken om en kille som börjat bråka.
Han åkte i backen sanslöst av polis och vakter så min grabb sa att han inte visste att "svensk polis" jobbade på så sätt:)
Min grabb och hans kompisgäng var nyktra och många fler.

Sedan det där med att tjäna pengar på "idioterna" som går dit......
Jag tar i alla fall ansvar över mitt eget tänkande.
Tror inte ett spår på att alla som kommer till en festival är lurade!!

Tycker det är härligt att städerna lever upp till sommaren.

Sedan finns det baksidor på allt tyvärr.

Sedan har jag inte kallat dej dum leiake och skulle aldrig göra heller,
Jag bara ifrågasätter lite.....du gör ju det:)




Fibblan !

Tack för ditt vänliga tonläge.Jag tror du har förstått mitt psyke.
Jag tar inget så allvarligt.Det är meningslöst.Vi på detta Forum,
har ingen påverkan på,det som händer och sker,så varför gräva
ner sig i sådant som vi inte kan påverka.Meningslöst.

Forumet är till för att vi skall ha ett 3vligt tidsfördriv.
Hej på er...

Tänkte jag skulle vara lite annorlunda...

Eftersom jag tycker att det är alldeles utmärkt med festivaler och fulla ungdomar!

Kanske inte just så... men...

Ungdomar dricker sprit, oavsett vad vi säger och vad vi försöker att göra åt det. Ungdomar tycker om musik, speciellt live musik och ungdomar råkar från tid till annan i luven på varandra och slåss.

Så har det alltid varit, och så kommer det alltid att vara!

Varför inte låte detta ske på offentliga ställen, där det finns uppsikt, ambulanspersonal, Poliser, vakter ???

Det är lite som Big brother!!!

Eftersom så många människor samlas på en plats och det blir så intensivt umgänge under kort tid, så ser man bara "det dåliga".

Alla dom tusentals människorna som var där och hade roligt då ? Som inte slogs och magpumpades ?

Jag tror inte att det rent procentullt skulle inträffat så värst mycket mera incidenter om alla dessa människor vore hemma istället.... Tvärtom, där finns ju inga vakter, ingen vårdpersonal, och inga poliser på plats......

// X

Hej
ja det var ju roligt att läsa vad ni tycker, själv tycker jag att Festivaler är roliga man träffar en massa människor får lyssna på bra musik....Det enda smolken var ju dom som var fulla...Kan man inte gå på Festival och ha roligt utan sprit? Eller det kanske räcker med en öl till maten men inget mer...Synd att inte barnens föräldrar fick se hur deras ungdomar är när de är ute...Fast det fanns massor av ungdomar som inte var berusade, det måste jag få sagt också.
BMW bilar? Jag har en 525 med sexa i det är bra bilar....Det är skönt att veta att det finns nånting under huven vid omkörningar så jag kommer tryggt och säker förbi andra bilar...ok visst kremar man lite om en bra bit kommer på stereon men i nte annars. Kul att läsa era inlägg...Nej jag börjar jobba kl 3 så det börjar bli dags för en dusch...slutar kl 21,30...Men har vi inte underbart väder just nu??
och snart är det semester 2veckor till sen,,,, oh va skönt,,, inga måsten på 3veckor....Helt underbart..Ha det bra...
MVH Kristina

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem