Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Dator som tjuter

Dator som tjuter

Någon klok person som vet vad det kan bero på att min dotters dator tjuter, det går heller inte att använda musen. Jag antar att det bara är att öppna stora börsen och lämna in den!
Antal svar på detta inlägg: 42
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

OK. Nu är jag med. Jag ska ringa dottern och säga att hon inte får använda den. Tack för hjälpen!!
fjälkobonde !

Jag läste någonstans,att överdrivet användande av smileys,tyder
på omognad.Undrar vad dom menar??
Hahaha leiake! Det är humor!!!
Annons
leiake precis som överdriven användning av utropstecken och frågetecken.
Rob !

Jag känner mig inte träffad.Vågar du peka ut någon särskild,eller
har vi siktat in oss på samma objekt,lite uppåt landet.
leiake: Det kanske är en smiley för varje fjällkossa?
Jag återgår till ämnet.
Jag har försökt att få tag i dottern, men det gick inte. Hon skulle visst åka och bada. Jag vet att hon brukar ha sin dator på även när hon inte är hemma. Så jag kvistade ner och kollade. Men som tur är så hade hon inte det.

Nu en följdfråga! Man ska alltså inte ha sin dator på när man inte är hemma. Det diskuterade vi en tråd för ett tag sedan, vad hade hänt om min dotter hade haft datorn på tills klockan 22.00 ikväll? Om det är fläkten?

Men i alla fall, tack leiake och Rob!
Joanna det kunde eventuellt ha luktat bränt när hon kom hem och hennes dator varit död, eller så hade den vara grillat det som fläkten kylt lite och datorn hade fungerat dåligt efter.

Eller så hade det inte hänt något alls och datorn ståt och tjutit fortfarande för att tempen aldrig gått upp på den tempen som grillar komponenten som blev varm.

Det är nu på sommaren då medeltempen inne stiger som man märker av värmeproblem i datorer eftersom tempraturen runt lådan är högra än normalt, så dåom man har dålig kylning så kan man märka av det.
OK. Hon har en väldigt varm lägenhet, den är som en bastu. Jag lämnar in den i morrn. Datorn är bara 2 år.
Tack för informationen.
Joanna

Inte för att det har med saken att göra men hur gammal är din dotter egentligen, bara nyfiken

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem