Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Vad ser en kvinna på först

Vad ser en kvinna på först

Det här var så roligt med könsrollsdebatt,så jag drar igång en ny
tråd,med litet annat,än dessa griniga ungar hit och dit.He,he

Vad ser en kvinna på först,när hon träffar en man första gången.
Jag har frågat många under årens lopp,men det är som man är
inne och trampar på hett plåttak,och får liksom diffusa svar.

Nu är ju detta ett Forum,där ni är mer an...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 162
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 Nästa »

Vad vore livet utan drömmar
dagdröm, mardröm
ett sätt att sig gömma
när verkligheten knackar på
vi drömmer oss bort,
fantiserar om han, hon, resor,
vinna på lott.
Drömmar om dem bara vore sanna
så rik jag skulle vara.
Drömmannen, drömbilen, drömhuset
skulle mitt vara.
Dröm vidare
det gör er gott.
Dina inlägg "leiake" stinker mansgriseri!!

Ingenstans i hans trådstart står det att detta var hans dröm!

""
Som karl, tittar jag på helhetsbilden,först.Vi har ju olika ideal,men
alla kan vi skilja,på en vacker eller ovårdad,kvinna.

Jag dras mycket till kvinnor som har ett vackert leende,och lite glimt
i ögonen,som tyder på humor.Sen får hon inte vara,för kort.
Då kallnar jag direkt.Är 1,90 själv.Normalvikt är ett villkor.,samt
en klädsam frisyr,och gärna lite sexigt klädd.Inte vulgärt,usch.
Nu har jag ju blivit till åren,så vi får flytta oss tillbaka i tiden för
min del.Nu för tiden,får man göra avkall,på sina ideal. ""

Hur jag ser ut ska du skita i. Jag klär mig för min egen skull inte för att "behaga en man"... *urk*
Jag är dödligt trött på att bli avklädd av gubbsluskars blickar!

Jag tänder inte på en människas yta utan på dess inre.
Till Skogsrået......

Du säger att du inte tänder på en människas yttre ?

Jag säger att du ljuger!

Det ligger i människans natur att attraheras av det fysiska hos det motsatta könet. Det ligger i alla djurs natur att göra så, vare sig det är dofter, rörelsemönster eller utseende, så bidrar samtliga dessa till vårt yttre...

Du klär dig för din egen skull ?

Sedan 100 tals år tillbaka så har människan klätt sig efter sin omgivning, det kan vara för att passa in i en grupp, typ clowner, det kan vara för att gå på begravning/bröllop etc... Så att säga att du klär dig enbart för din egen skull är också ett felaktigt uttalande.

Du säger indirekt att du inte anstänger dig för att locka till dig en mans uppmärksamhet, vilket tyder på att du antagligen redan har hittat din man, eller att du inte är intresserad av att göra det. Och tillhör den extremt lilla skara människor i världen som inte behöver få bekräftelse på sin identitet. Oavsett så är du en människa tillhörande en mycket liten skara i världen och jag vågar nog påstå att dina idéer inte är reresentativa för samhället och den genomsnitliga individen.

Om du inte kan rannsaka dig bättre än att du gör dessa tidigare påståenden, så tycker jag att du skall utgå ur debatten, då du inte bidrar konstruktivt på något sätt.

Att attrahera det motsatta könet är ju något som ligger inbyggt i vårt undermedvetna, som en direkt koppling till vår överlevnads mentalitet, alla djur likaså.

Att man rakar sig, tvättar sig, klär sig snyggt, har på sig kläder på jobbet, köper "rätt" bil, ikläder barnen rätt sorts kläder för att undvika att bli mobbade, att man helt enkelt ser om sig själv och försöker att "be all you can be"...

Ett citat som snabbt kommer mig till minnes....

"To say that beauty comes from inside, is only something ugly people say".

det ligger mer i det än vad man tror...

PS!

Det finns väl inget bättre än att stöta på en j**ligt snygg tjej, se henne djupt i ögonen, och få ett skimrande leende tillbaka!

// X
Annons
My gadd, nu får ni ge er, bara för man har en drömbild om utseendet hos det motsatta könet ser man inte ner på andra.

Jag kan tycka att en man är ur snygg men någon annan tycker tvärtom, det kallas smak o tycke.
Utseendet är ju ändå det första du ser hos en människa men vem tror ni bara går efter utseendet, det är så mycket mer hos människan som ska stämma, personlighet, kemin emellan en mm.
Det handlar om DRÖMMAR o inget annat!!!!

Jag tror inte Xenix ens en gång bara går efter hur snygg tjejen är trotts sitt citat. Vem avgör vad som är snyggt el inte?

Det finns nog ingen på denna jord tror jag, som har ett sådant stort självförtroende att han/hon inte behöver bekräftelse någongång ang utseende, handling/agerande ja vad det än kan vara.
En man som kan ta på mig med händer som säger mer än ord det är grejer.
Att det bränner till bara man nuddar vid varann.

Hur han ser ut har inget med detta att göra bara han är REN från gammalt smuts och doftar man.

Allt detta tycker jag stämmer på en kvinna oxå, det har inget med hennes längd eller annat att göra, men det skanna bränna till och resten vet ni alla själva om ni varit med om det ngn gång.
dalkulla !

Det har brännt till i Falun,för mig.Det är väl inte så långt från Hedemora,så jag vet vad du menar.
Xenix !

Jag kunde inte sagt det bättre själv.Dina ord är mina.Du får 11 poäng.Det mesta jag delat ut.He,he

Vad du än säger Skogsrået,så gör du bort dig.Jag är inte
främmande för att kalla dig mytoman,om du fortsätter i din råa
stil.

Jag har träffat kvinnor som har varit,perfekta.Men efter ett tag
så har polityren ramlat av,så i det fallet,kan jag hålla med dig,att
det krävs mer än ett utseende,för att allt skall klaffa.

Jag poängterar att,det gäller första kontakten.Inte ett livslångt
förhållande.
Plånboken !
/B
Om man tatuerar i pannan,hur många miljarder man har,på sitt
bankkonto,så tittar nog kvinnan där först.

Sen kvittar det om man är hårlös eller är 2,40 lång.He,he
leiake !

Tack för att du förstod vad jag menade, du lyckligt lottade man som har dina tentakler ute, det är inte alla som förstår sig på hur det känns, men det är helt underbart.

Ska nog tala om för dig att här har du en kulla som inte bryr sig ett dugg om hur mycket som finns i pengabörsen men är mer noga med hur mycket som finns innan för pannbenet, det är där allt sitter.


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem