Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Dags att sluta leva ????

Dags att sluta leva ????

Hoppas inte detta går igenom här för då är det dags att sluta leva alltså.

http://expressen.se/index.jsp?a=632199
Antal svar på detta inlägg: 35
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Fullast: Vem har sagt att du inte ska duscha???
Det handlade om parfym, jo jo det finns parfym i duschtvål oxå men den doften försvinner efter en stund.
Vet ni vad svettdoft är precis lika illa!!!
Är man riktig allergiker så tål man inget alls men jag är mycket överkänslig så vanligt tvål går bra även om det doftar lite. Men det är alla blandningar av produkter o dofter som är ett hellvete.
Det som luktar gott för en kan vara rena hellvetet för en annan.
Tänk om folk inte hade dränkt sig i dofter så mycket lättare för alla.
Överkänslighet o allergi kan alla utveckla om ni inte visste det.
Rob: I all välmening så hoppas jag att du aldrig får någon allergi.
Vi väljer faktiskt inte att vara allergiker, skulle vara överlycklig om jag slapp.
Socker luktar inte o en diabetiker köper inte varor med socker o det är du själv som väljer att äta socker ingen annan men jag väljer inte att folk ska stinka o kan inte bestämma över vad de ska dränka sig i. Jag kan välja att inte ha .
tozza :

Jag lovar att duscha varje dag annars så blir jag väl kickad härifrån.

(Grejen va den att jag tycker inte det e nån större ide' att duscha om man inte har tvål eller dylikt då det är parfym i det.)
Annons
Fullast: Så farligt är det inte, det ska nog mer till än så för att bli kickad
Jag förstod vad du menade
Jag tycker att det är rätt löjligt detta... Visserligen så finns det dom som stör sig på starka dofter, men de stör sig nog inte mer än om man sitter i ett rum där någon röker! Varför gör de då ingen lag mot ciggaretter då istället??

Förstår ni hur jag menar?
Nej vad menar du.Man stör sig inte på starka dofter man blir sjuk får svårt att andas.Det är rökförbud på krogar och andra ställen
Vi som inte har allergier, vi ska vara evigt tacksamma! Min dotter hade massor av allergier som liten, inte mot dofter utan eksem så in i vassen. Ibland fick jag sätta henne i badkaret som var fyllt av vatten för att det skulle lindra klådan, idag har hon "bara" mjölkallergi.
Tommie, det handlar inte om att man "störs av dofter" vissa personer blir otroligt sjuka av starka parfymer. Så....vi som tål det mesta ska vara tacksamma för det och bara försöka att förstå hur dom stackars allergikerna har det.
Joanna, Du är klok Du!
Mina barn och barnbarn är oxå allergiska (mot allt möjligt) men har lärt sig att leva med det. Jag med naturligtvis.

På vår Vårdcentral finns en skylt med texten "Doftar den ene, kvävs den andre".

Bra tycker jag. Många "damer" sprider tyvärr gräsliga dofter omkring sig. Parfymer, deodoranter av olika slag m m.
Varför ska man överdriva allt, normalt användande av det som man tycker luktar gott känns ju bara om man har närkontakt, och det behöver man ju inte ha med alla man träffar.

Är det ngn som inte tål parfym ja då låter man bli så enkelt är det, vatten och en bra duchcreme ja då är man redo för livet igen.
Jag tror att det är svårt att sätta sig in i hur illa det kan vara när man inte kan vistas i en lokal som stinker av många olika dofter.
Det räcker med en parfymdoft om den är tung o söt i sin doft för att jag ska reagera, för hemsk huvudvärk, sticker i halsen o mår illa.
Av andra dofter snörper näsan ihop sig o jag blir täppt o slemhinnorna blir torra.
Inte förrän man själv hamnar i situationen förstår man. Inte sagt att alla är så för det finns faktiskt dem som förstår.
När mina barn var i tonåren o skulle spruta på sig doftegott fick de göra det i sina rum precis innan de skulle gå ut för gjorde de det innan o vistades i övriga lägenheten satte sig doften där o jag fick problem så snacka om tjat på dem så de inte glömde bort det.
Idag har det kommit så många dofter i tvål, schampo, duschkräm mm som luktar frukt o de är lättare att använda för mig i alla fall.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem