Söndag 24 november 2024 vecka 47
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Dags att sluta leva ????

Dags att sluta leva ????

Hoppas inte detta går igenom här för då är det dags att sluta leva alltså.

http://expressen.se/index.jsp?a=632199
Antal svar på detta inlägg: 35
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

fullast!

Din rubrik: Dags att sluta leva, det låter som om livet hänger på att lukta gott. Livet kan ju inte ta slut bara för att men inte få parfymera sig. Vad gjorde de förr när det inte fanns något "lukta gott"?. Ville man sluta leva då? Nej man levde vidare i alla fall, vilket är tur, för om man inte ville leva utan lukta gott så skulle ju inte ha funnits. Tänk på det.
Jag bad om ursäkt i början för att tråden var lite missvisande.

Förlåt devonrex.
Du är förlåten.
Annons
Ni hänger upp er så mycket på vad den här artikeln handlar om, så ni ser inte skogen för alla träden.
Det här är bara början på att förbjuda mer och mer pga av att en lobbyoganisation säger "vi klarar det inte då ska ingen".
Jag förstår om det är skitjobbigt men det handlar om så mycket mer än besvär.

För även om lagen skulle gå igenom så kan ni som är riktiga allergiker endå inte ta er till "de ofentliga utrymmena" eftersom de ni möter kan ha parfym på sig. så då är det verkligen bara början på något större.
Och då måste perfym göras helt olagligt och allting som luktar stark(utrota många blomr) ja och så har vi ju många gräsallergiker då måste vi utrota allt gräs eftersom det ger ifrån sig olen på somamren samma sak med björkar bara o utrota just ja vi får inte glömma bildar de måste förbjudas iaf de som inte går på el.
Eftersom de spyr ut avgaser och gör människor och djur och natur sjuka (ser det som ett lite störreproblem än att bara människor blir sjuka) varför lobbar inte dessa organisationer för detta?

Se på det hela med ett lite störra perspektiv.
Jag tycker att snuförnuft närman plocka ur parfymen räcker och de flesta ungdommar( vi räknar ungdommar iaf till 35 idag) använder inte parfym speciellt ofta, problemet är mer den grupp som klagar mest 40+ åringar. De vet verkligen hur man badar i parfym så det stinker ja glädjeflicka om dem.

Det är min åsikt om det hela. :)
Tänker inte ge mig in i diskussionen...just nu, på grund av för många reaktioner på för kort tid i sololjans vindspridning, som tar på krafterna.
Ett förbud skulle ge oss med SHR/MSC en god chans till ett normalt socialt liv och förhoppningsvis ett arbete. Tänk bara, att själv kunna gå till affären när mjölken är slut.
Men den som vill öka sin kunskap och förhoppningsvis empati ber jag läsa tråden Doftöverkänslig HELA ÅRET.
Det har funnits tillfällen då jag verkligen trott att jag skulle dö, fast jag är ju rätt seglivad och det är en god tröst.
Med endast naturliga dofthälsningar
gamlan
Är det inte dags att vi förbjuder förbjudandet???

Jag tror nog att det blir bäst så, för till slut så blir hela Sverige ett fängelse.
Mot pollen finns det medicin att ta men inte mot dofter, så enkelt det hade varit då om man hade kunnat ta en pilla el nässpray.

Jag tycker inte heller att man ska sätta förbud på allt, det bästa hade varit om människan hade använt sunt förnuft. Men tyvärr så gör man inte detta utan ser till sig själv i förstahand o med det är det inte sagt att det är fel.

Att ungdom inte skulle använda parfym stämmer inte, alla använder något som doftar så är verkligheten.
Det finns dem som tror att ju mer parfym ju mer gott luktar det, måste bli dyrt om inget annat.
Visst måste man tänka på de som har de sämre, men varför måste vi (majoriteten) straffas för deras skull???
Ska man förbjuda biltrafik i innerstaden för att blinda ska kunna röra sig fritt?
Ska man ransonera ut vatten för att de i afrika har dåligt med det?
Ska man bara äta kokt bark för att det är de enda de har råd med i Nordkorea?
Ska vi alla bo på parkbänkar för att det finns hemlösa i Sverige?
Tjena spike:

Har precis kommit på att jag aldrig kommer att få råd att köpa en
t-shirt från dig. Hahahaha
spike: vilket skit snack Det är inte de det handlar om

Sida:

Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

Logga in eller klicka här för att bli medlem