Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Samhall

Samhall

Hej!

Är det någon som fattar varför Samhall är så usla på övergångar och att skaffa riktiga jobb till sina anställda?
Antal svar på detta inlägg: 54
Sidor: 1 2 3 4 5 6 Nästa »

Hej Bubben , det kanske beror på att det är kärvt på arbetsmarknaden för alla i dag. Håll ut.
Hej Göcke, Inte om man jämför med arbetsmarknade 1991-1995..
Jag tror snarare på andra skäl..
Hej Bubben , under den perioden (90-95) så var det mycket verkstadsfolk från industrin som var permitterade, nu är det ju ingenjörer av alla de slag som går arbetslösa. och fler skall det ju bli. men så länge som det går flera hundra sökande på tjänster så kommer det att vara kärvt. och där skiljer det sig inte mycket från de olika perioderna. Går sedan politiker och press ut med att det inte finns vilja att söka jobb ifrån de som är arbetslösa så som det nämndes i DN här om dagen. ja då kommer väl all nyrekrytering bara att handla om att roffa varandras anställda.
Vad hade du tänk dig för jobb då Bubben.
Annons
det är bara att hoppas att staten går in och anställer lite folk så vi får igång arbetsmarknaden igen.
Howdy!

Det är bara att inse:
Samhall är inkompetent
Vad rekomenderar du i stället då.
Jobb på öppna arbetsmarknaden för ALLA SOM KLARAR det!!!
ändrar insändare , använde ditt alias Bubben , ber om ursäkt.
Får hålla tummen för att du får ett sådant jobb då.
Hej!

Jag har praktiserat på Samhall... Det är juh rena dagiset... Det enda man gör är i princip att fika... Kanske klipper en gräsmatta 20 minuter per dag, resten av tiden så fikar man och spelar kort..
Hej!

Där håller jag inte med dig eftersom dom ställen jag var på fick man jobba arslet ur sig!
Och jag känner ingen som rullat tummarna, däremot fick dom friskare jobba dubbelt upp för dom som var sjukare!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem