Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Samhall

Samhall

Hej!

Är det någon som fattar varför Samhall är så usla på övergångar och att skaffa riktiga jobb till sina anställda?
Antal svar på detta inlägg: 54
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

ut med dom på va nliga jobb istället för att behandla dom som 80 åringar
Tycker ni ska skrota smilisarna på forumet istället ser för täääskigt ut ju bara en jäkla massa meningslösa inlägg som inte innehåller något annat än smilys..
Det är tråkigt att behöva kontrollera att besökare inte registrerar innehållslösa inlägg. Men vi får helt enkelt att se till att ta bort dessa inlägg och försöka se till att det inte upprepas genom att banna dem vid upprepade fall från att kunna registrera nya inlägg.
Annons
Daniel , jag har noterat det, och instämmer. Det är tråkigt att det inte skrivs något vettigt när man ändå gör sig besvär med att sätta in smileys i massor.
Hej Daniel

Jag hoppas att Rob och Göcke inte syftar på mina inlägg för då är det lika bra att ta bort Samhallsforumet på en gång vilket jag önskar görs!
Ville bara skapa en debatt men det kanske är lika bra att radera detta forum!

Ska aldrig mera använda smileys!

Ok?

Ha en bra dag
Hej bubben,

Vi syftade inte på ditt inlägg utan på de 10-15 repeterade inläggen med enbart 20-30 smileys som innehåll. Dessa har jag redan rensat bort varför du kanske inte hann se dem. Jag tror själv att detta bara att ett litet problem, men visar det sig återkomma får jag ta bort smileysarna.

mvh daniel
bubben ,
Jag menade inte dej heller, utan det är som Daniel skrev när det bara blir inlägg med en massa smileys utan något innehåll till tråden. Jag har också tagit bort ett par sådana inlägg.

Jag tycker annars att du bubben har tagit upp ett ämne som
ibland kan vara svårt att förstå.
Men Samhall kom ju till för att kunna ge de. som hade det svårt att komma ut i arbetslivet. på grund av olika handikap. utan samhall så hade de kanske aldrig fått glädjen och möjligheten att få jobba.
Sedan har ju Samhall fått olika stora jobb vid olika tidpunkter som har gjort att de måste anställa extra.
och samtidigt så har de ju märkt av marknaden när det har varit oroliga tider där ute.
eftersom de offtast jobbar som underleverantörer.
så det är nog inte lätt att balansera tillgång och effterfrågan.

Så bubben var inte blyg att komma med flera inlägg.
Följer vi spelreglerna på IS så blir Daniel glad och vi andra får
bli glada att få ha IS kvar som startsida.

ha en fortsat sjön vecka.
Hej Göcke!

Jag kanske har fattat hela Samhalls ide´ fel, men när jag började där så lovade dom alla att ingen behövde oroa sig, utan dom skulle ordna utbildning och jobb på öppna arbetsmarknaden åt alla som kunde!

Detta blev inte fallet, utan man jobba där i månad efter månad utan att nåt hände och när det väl hände så var det ofta fel sorts jobb dom förmedlade!

Sedan när man sa nej eller inte ansåg sig klara jobbet, tyckte dom man var oduglig och satsade inget mera på den personen!

Till slut sa jag upp mig och tyckte att dom bara prata smörja!

Jag såg massor med människor som kunde gå ut på öppna arbetsmarknaden men aldrig fick en ärlig chans eller rätt jobb!

Därav min ilska, men det är många som inte klarar en övergång!

Men dom som klarar en övergång skall väl göra det när det finns 500.000 som också har handikapp och inte vill sitta hemma?

Var ligger då det sunda förnuftet i allt detta?

Jo, ingenstans,för det finns människor som inte vågar ta ett jobb på öppna arbetsmarknade pga. de hårda kraven i samhället,men då blir ju också dom stoppklossar för de andra som vill in på Samhall eller?

Ha en bra dag!

Hoppas detta forum snart läggs ner..
Ja Bubben , fördtår att man kan bli frustrerad.
tror ialla fall att den bästa hjälpen man har.
är av sig själv och sina nära och kära.

Vad var det man sa förr.
Man är sig själv sin bäste dräng.

Och Bubben , har du en ide , tro på den och försök att
förverkliga den. så skall du se att du får en enorm motor
som gör dig positiv och driver dig framåt.

Ha en bra dag du också
och även ni andra IS-are
själv skall jag gå ut i trädgården och ta vara på det fina vårvädret.
Hej!

Nu skall tydligen Samhall öka övergångarna från 5% till 6%!

Ska man skratta eller gråta när hela 40% vill/kan ta ett jobb på öppna arbetsmarknaden!!!???

Ha en bra dag!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem