Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Spel, mobil och teknik

Telefonen ringer - spelet stannar

Telefonen ringer - spelet stannar

Hej & hå.
När sonen spelar "world of warcraft" och telefonen ringer eller att jag ringer ut på hemma telefonen stannar alla andra gubbar på spelet upp men hans egen gubbe går att köra ända tills jag lägger på luren igen då fungerar även spelet efter c:a 30 sek. alla andra spel fungerar t.ex "CS" och BF2 m.m.
Jag sitter på första jacket så det beror det inte på, kanske nån fler har samma symptom?.
Antal svar på detta inlägg: 27
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Varför det bara är så på WoW (world of warcraft) vet jag inte, men det har ju med att han spelar det över internet och alla andra "gubbar" är andra människor vid någon annan dator som han spelar med/mot. Iallafall, så värkar det som om när du lyfter telefonluren, så blir det störningar i internet som gör att kontakten mellan din sons "gubbe" och de andras "gubbar" bryts, så det ser ut som om de andra "gubbarna" står stilla medans din sons egen "gubbe" kan röra sig fritt p.g.a. det inte krävs något nätvärk som kan störas (via telefonen) för att hans "gubbe" ska röra sig.

Nog med gubbar! Det är iallafall så jag har hört att det ska vara.
Benny, du borde nog få din lina balanserad av din teleoperatör.
Hej. Jag hade problem med att internet bröt när jag ringde ut eller fick ett samtal. Eter en stund när samtalet var avslutat och jag lagt på luren igen, så funkade allt igen. Jag löste detta genom att byta kabeln mellan första jacket och mitt ADSL-modem. Funkar klockrent nu. /dhoffe
Annons
Göcke: vad menas med balanserad, ska jag ringa telia och beskriva problemet för dom så att dom åtgärdar och balanserar ?.
dhoffe: ok, ska även testa det.
Svar JA, de kan säga om du har problem med ledningen (linan)
Ska ringa dom imorron så vet jag att den biten är ok, annars byter jag kabeln mellan jack & modem.
Tack så länge.
Göcke, jag hade felia här och kollade mina ledningar t o m, men de hittade inget fel. Lösningen fick jag av en kompis som hade haft samma problem. /dhoffe
Tror förresten jag har ett adsl modem komplett med kabel över så jag ska kolla med den kabeln i morron.
Jag ringde supporten idag men inga fel syntes och fick tipset precis som "dhoffe" sa att byta splitterdosa+kabel, gjorde det men ingen skillnad men märkte däremot att det var endast när jag använde bärbara hemtelefonen som det blev knas och gjorde därför ett test: med bärbara telefonen påslagen var det väldigt svårt att öppna startsidan på datorn och knäppte jag av bärbara så kom startsidan upp direkt och även TP-test visade märkbar skillnad 19,6m/bit utan bärbara och c:a 5-7 m/bit med bärbara påslagen så det måste vara den som spökar för den vanliga telefonen märks inte alls.
Vi hade lite åska nyligen så kanske den är boven till allt.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem