Tisdag 23 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Spel, mobil och teknik

Telefonen ringer - spelet stannar

Telefonen ringer - spelet stannar

Hej & hå.
När sonen spelar "world of warcraft" och telefonen ringer eller att jag ringer ut på hemma telefonen stannar alla andra gubbar på spelet upp men hans egen gubbe går att köra ända tills jag lägger på luren igen då fungerar även spelet efter c:a 30 sek. alla andra spel fungerar t.ex "CS" och BF2 m.m.
Jag sitter på första jacket så det beror det inte på, kanske nån fler har samma symptom?.
Antal svar på detta inlägg: 27
Sidor: «1 2 3

Ok Benny. Jag försökte bidra med det jag visste och hade hört. Synd att det inte var samma som jag hade, men lycka till med att lösa problemet, och som sagt, tala gärna om det på forumet vad som var problemet. Alltid kan det hjälpa någon......., hoppas jag. Ha det gott hälsar dhoffe.
inkommande ledare är två , det har ingen betydelse hur de kopplas.
men vill du döpa dem i huvudet så , säg A och B. eller +/-
de kan ju också vara färgmärkta.
är det den platta så kallade PV kabeln så har den ena ledaren en liten kant som man känna.
Hej Benny,

Det extra jackets kabel som Du anslutit, måste vara kopplad till första jackets två övre skruvar ("utgående"). I andra änden skall kabeln anslutas till det extra jackets två nedre skruvar ("inkommande"). Dessutom får det inte finnas någon "parallellkoppling" i jacken.
Titta gärna på Göckes länk över hur det skall kopplas.

Ser med spänning fram emot Ditt resultat.
Annons
Nu har jag testat & skifta telefonerna och då funkar det med den bärbara och den vanliga telefonen spökar i stället alltså är det nåt felkopplat i extra jacket, men det ser ändå riktigt kopplat ut enl. beskrivningen, kan det möjligen vara fel på själva kabeln mellan första jack och jack 2, har en förlängningskabel också till ett annat rum från första jacket men den funkar riktigt så då kanske man kan tänka sej att första jacket är rätt kopplat i alla fall.
Jag har inte läst alla inlägg, men har samma problem, men jag lokaliserade det till min fasta telefon som var boven.
Jag kollade med en äldre telefon å då var det inga probelm, men jag vill ju ha den nya med nr-presentation.

Så när det är spel på gång i huset så gäller att svara eller ringa i den bärbara som är kopplad i 1;a jacket.
problemet är hur det är kopplat i första jacket och sedan vidare till
övriga telefonerna, och det är förmodligen just propparna som sitter i fel ordning eller är kopplade fel. eller väggjacket.

tänk dig att du i första jacket går vidare till nästa jack om det inte finns någon propp isatt i jacket.
när du sätter i första proppen som skall vara adsl-filterproppen
så går signalen vidare till adsl-filtret och tappar av telefonsignalen
tillbaka till jacket för vidarekoppling till dina övriga jack
sätter du in yttreligare en propp i den propp som är mot adsl-filtret
så måste den ligga på utgående annars så blockerar den adsl-signalen när du svarar.
Så har problemet äntligen löst sej och felet var p.g.a min egen dumhet, jag hade förlängningskabel mellan första jacket och modemet + att det satt nummerpresentatör & vanlig telefon i samma ända som modemet så jag flyttade modemet till första jacket och drog en ny nätverkskabel istället till rummet och nu funkar det också med förlängningskabeln,
nummerpres. & vanliga telefonen och den bärbara funkar även den.
Den bärbara och "world of warcraft" spelet kommer överens som bästa vänner numera och jag är sååååå lycklig, tack för alla tipsen på resan dom är guld värda.

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem