Torsdag 2 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Spel, mobil och teknik

Telefonen ringer - spelet stannar

Telefonen ringer - spelet stannar

Hej & hå.
När sonen spelar "world of warcraft" och telefonen ringer eller att jag ringer ut på hemma telefonen stannar alla andra gubbar på spelet upp men hans egen gubbe går att köra ända tills jag lägger på luren igen då fungerar även spelet efter c:a 30 sek. alla andra spel fungerar t.ex "CS" och BF2 m.m.
Jag sitter på första jacket så det beror det inte på, kanske nån fler har samma symptom?.
Antal svar på detta inlägg: 27
Sidor: «1 2 3 Nästa »

varför jag bad dej att telia skulle testa var ju för att det är det enda som du inte kan göra själv.

att ni kan få problem med trådlösa telefoner är ju inte så konstigt.
och att kablar eller splittern kan bli fel är inte heller så konstigt.

varför tror ni att amerikanarna sätter klumpar på varenda kabel
som säljs over där. de finns ju snart på varenda kabel.

åska tror jag mindre på, mer att du har radiostörningar.
nu när du vet att det blir sämmre med den trådlösa
Hej på dej Göcke! Jag provade enbart med den bärbara nyss men det blev lika tokigt ändå, det går bra ända tills jag knäpper på och får kopplingston då är det kört, radiostörningarna du menar kan dom komma från räddningstjänsten i huset bredvid tror du för dom har ju en lång mast med ett helt gäng antenner på och det är ju bara c:a 40 meter dit.
var det inte en trådlös telefon du hade , endera sänder den ut eller dennes bas-station ut störningar eller att bas stationen strular med
den fysiska uppkopplingen.
enkelt test är ju att ta bort anslutningen till jacket och se om det är den bärbara som stör. ( möjligen byta jack)
att du skall bli störd av andra har du ju inte kommit fram till i din presentation. du kan ju provocera fram felet med din bärbara.
Annons
Jodå, jag menar trådlös och när ansl. till jacket sitter i funkar det ända tills jag ska ringa ut eller om jag svarar när det ringer då blir det trögt på datan, så basenheten stör nog inte utan det är luren när jag trycker på knappen för att svara eller ringa ut.
Har provat annat jack också men likadant där.
Hej Benny,

Hade snarlika problem efter att ha installerat bredband hos "exet".

Insåg att inkommande två ledningar hade blivit felkopplade - Jag satte upp ett "extra" första jack, då jag ville ha modemet intill dosan där inkommande ledningar dök upp i huset (hallen). Istället för att gå in i splittern som första utrustnining på telefonledningen i huset, gick de istället till telefonerna först, och ADSL-modemet hamnade sist. Det brusade i samtiliga telefoner. ett enkelt fel - men skapar problem. Lätt hänt,t det hänger på att man ansluter de två ledningsparen till rätt skruvar. är man lite trött, så är det lätt hänt...

I det jack jag satte upp går två ledningar till två skruvar nertill i jacket (inkommande) och två ledningar ansluts till de två övere skruvarna (utgående). dessa två par var förväxlade. Efter att ha skiftat spelade allt som det skulle.

Något man också måste göra är att kolla att övriga jack inte är "tjyvkopplade" så att man kan prata mellan flera telefoner. Detta förstör anpassningen på telefonledningen, och gör att splittern fungerar sämre. Kan orsaka att brus hörs.

Tror inte på radiostörningar. Idag är all hemelektronik CE-märkt - de testas för att inte orsaka störningar på annan elektronik, så både din sladdlösa telefon (basen), såväl som modemet är säkert CE-märkta.

För övrigt är det som Göcke säger - tillverkarna sätter på små ferritkärnor på sladdar som leder till och från utrustningen för att minimera störningarna.

Hoppas nå´t av detta hjälper!
Tjena Kenneth.

"Något man också måste göra är att kolla att övriga jack inte är "tjyvkopplade" så att man kan prata mellan flera telefoner"

Det är precis vad man kan göra hos mej, har ett jack i hallen och sen är det draget extra jack till rummen i efterhand, alltså inte standard dragningar.
Hej igen. Helt säkert är det ett "hårdvarufel" eller att ni kopplat om ledningarna fel, och är det inte en omkoppling så är det ett fel på utrustningen, jag tror på splitter- eller kabelproblem. Hör gärna av dig till forumet Benny när det löst sig Det här är intressant, men tråkigt för dig förstås! Jag vet hur irriterande det är...... /dhoffe
dhoffe: Splitter & kabel är bytt och nu har jag haft upp dom två jack som finns och provat skifta om de två kablarna i jack2 utan resultat och i första jacket sitter kablarna rätt som det ser ut i alla fall men ska kolla mer där i morron.
prova med att skifta bas stationen och en fast telefon.
och se om problemen är kvar.
så här ser telejacken ut om ni undrar över dem.
http://www.internetstart.se/bildgalleri/pics/00898.jpg
Jag testar i morron med att byta plats med dom, en liten undran ang. första jacket: har det betydelse hur dom inkommande kablarna sitter där nere höger/vänster sida på jacket ?.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem