Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Outlook Express fungerar inte

Outlook Express fungerar inte

Jag kör nu i Microsoft Outlook och jag vill ha igång Outlook Express som jag alltid haft. Jag har ny dator och har inte lyckats få igång express hittils. Har rätt kontouppgifter, har dessutom samma i Microsoft Outlook och där fungerar det.
Irriterande?...ja något fruktansvärt.
Har gått igenom inställningar så många ggr men inte fungerar det.
Finns någon som är duktig på det?
Antal svar på detta inlägg: 24
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Vad är problemet?
förtydligande:
Är det själva programmet som inte fungerar, eller är det din e-post som inte skickas eller hämtas?
Har du skrivit in kontoinställningarna själv, eller har du importerat dem från Outlook?
Problemet är att det inte går att få hem e-posten där i. Jag vet inte vad som är felet, programmet går att öppna och allt verkar ok där.
Sedan står det en evighet och det står att den kollat min Teliamail, fast jag får aldrig någon mail, sedan ska den hämta hem min yahoo mail det fungerar inte med felmeddelade:

Det gick inte att ansluta till servern. Konto: 'pop.mail.yahoo.com', Server: 'smtp.mail.yahoo.com', Protokoll: SMTP, Port: 25, Secure (SSL): Nej, Socket-fel: 10060, Felnummer: 0x800CCC0E

Jag har exakt samma inställningar i Microsoft Outlooken och där fungerar det. Vi importerade från Express.
Annons
brandväggen kan spärra
Fibblan!

När du varit på kontoinställningar har du då på e-posten lagt till den adress du vill ha. Jag har själv glömt den knappen (lägg till) när jag skapat nya konton på outllook.
Problemet är att det fungerade när vi fick hem datorn...sedan rätt vad det var så går det inte längra. Ska kolla brandvägg igen, har kollat allt jag vet som skulle kunna strula.
Seniorita: jo där är okej. Gubben har kollat oxå och han får ju sin adress att funka på sin dator men inte i min. Inlagt exakt lika.
angående exakt lika inskrivet, jag har varit med så många gånger att
man måste skriva om raden ,
bara för att man har använt klipp och klistra
istället för att skriva texten.
kan vara det som hänt.
I otlook Express har vi skrivit in allt , provat allt. Sedan gav vi upp öppnade Microsoft Outlook och tryckte importera......plopp så funkade där helt utan problem. Helkonstigt
vi har dubbelkollar snart 100 gr att vi skrivit i rätt, och det har vi.
Vet inte om det kan vara fel på prog eller...inställningar.
Konstigt är det ju eftersom det funkade från början och sedan bara la av.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem