Fredag 3 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Outlook Express fungerar inte

Outlook Express fungerar inte

Jag kör nu i Microsoft Outlook och jag vill ha igång Outlook Express som jag alltid haft. Jag har ny dator och har inte lyckats få igång express hittils. Har rätt kontouppgifter, har dessutom samma i Microsoft Outlook och där fungerar det.
Irriterande?...ja något fruktansvärt.
Har gått igenom inställningar så många ggr men inte fungerar det.
Finns någon som är duktig på det?
Antal svar på detta inlägg: 24
Sidor: «1 2 3 Nästa »

hej igen!

Jag dummar mig lite på det enkla, för det är där jag gör mina tabbar.

Har du kollat på Explorer , internetalternativ att det står outlook där? Jag brukar få upp en förfrågan när jag loggar in vilken e-postklient jag vill ha som standard tack vare att jag kryssat i rutan "fråga innan byte av klient" (tror jag det står)
vad har du för antivirusprogram/brandvägg?
Hittade det här på ett forum. Kan det vara till någon nytta???

SVAR: Outlook vill inte få kontakt med servern??

Hejsan igen. Jag vet inte om jag gör detta inlägg på "rätt sätt", men jag vill ju gärna meddela att mitt problem löste sig. Av någon anledning ändrades inställningarna i Outlooks "verktyg" -> "konton" -> "epost" -> "egenskaper" -> "servrar" och även "avacenrat", när jag installerade en freewarebrandvägg. Portarna för utgående repektive ingående var ändrat till 5100, skulle istället vara 25 resp. 110. Fick ledtråden av Esc och Johan A. Jag ville bara meddela och tack för hjälpen. Jörgen
Annons
PerAsk: Den står på 25 respektive 110.
Jag har Telia Säker Surf. F-secure
Ja jag blir mållös på detta, för nu har jag testat och ändrat.
Jag får nu hem Telias mail, men mina yahoo mail som jag inte fått ett enda av kom det helt plötsligt 2 nu, för att sedan sluta funka igen:
Det gick inte att ansluta till servern. Konto: 'pop.mail.yahoo.com', Server: 'smtprelay1.telia.com', Protokoll: SMTP, Port: 587, Secure (SSL): Nej, Socket-fel: 10060, Felnummer: 0x800CCC0E

Jag har ändrat Porten som du skrev om PerAsk. Om jag ska kunna ta in yahoo mailen till outlook express så måste porten stå på 578.
Jag ändrade till det och vips kom 2 men inte mer.

Fattar banne mej inget!!
Jag igen
Nu funkar båda hämtningarna men det går inte skicka...det är DÅ felmeddelandet kommer.
har du telia som internetleverantör så spärrar de utgående till annan mailserver.
om jag inte mins fel så skall man ställa om utgående för att det skall
fungera
däremot så kan du hämta hem mail från flera konton.

kolla på Telias suportsida för hjälp
jo du har rätt man måste skriva smtprelay1.telia.com på utgående, men så har jag haft det hela tiden.
Tack alla för jättebra tips, ni försöker verkligen.
Sådana här fel är såå frustrerande.
Har ju provat allt tycker jag men det är säkert något litet kryss eller så som fattas eller ska tas bort. Mao ett skitfel.
Jag tycker du är jätteduktig Fibblan! Hur många timmar har du lagt ner på att hitta problemet? Men det är som du säger , det är dom små detaljerna som man missar.

Nu har du gjort mig lite nyfiken så jag måste nog testa o göra en address hos Yahoo.
Hej igen!
Nu förstår jag varför du använder Yahoo! Slår ju egentligen både outlook o thunderbird med hästlängder. Jag har iallafall fått en e-mailadress och har nu skickat både till mig själv o andra med telia.com och inga problem. Jag har även skickat från outlook
till min yahoo address vilket fungerade.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem