Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Internetsidor som byter plats.

Internetsidor som byter plats.

Hej. Jag har ett konstigt fel i datorn. Hoppas att någon kunnig kan hjälpa mig.

När jag surfar o har flera internetsidor uppe samtidigt flimrar bilden till o sidorna byter plats. Man ser ju flikarna nertill på sidan o ser att de har bytt plats, dvs den sist öppnade hamnar först. Samtidigt försvinner alla ikoner vid klockan, blir bara den o nätverksikonen kvar.

I övrigt verkar ingenting förändras i datorn o alla program fungerar som de ska. Jag har norton installerat o har kört diverse malware- o spywareprogram men de finner inget misstänkt..

Det här är väldigt irriterande så jag hoppas någon vänlig själ kan hjälpa mig!

/barajag
Antal svar på detta inlägg: 21
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Ingen som har råkat ut för samma eller liknande problem? Ingen som har något förslag på en lösning?

Jag förstår inte varför datorn gör så här!? MEN det håller på att driva mig till vansinne.. har letat orsaken i flera veckor.
I ärlighetens namn så har jag aldrig hört talas om liknande problem. Min gissning är att du har två eller fler program som stör varandra.

EZ
börjar ikonerna på nedre raden vid klockan att försvinna
då har du allvarliga problem. försvinner även norton ikonen så är det allvarligt. Kontrollera fel loggar , de kan ge tips om vad det är
och gör en ytterligare kontrollscaning av virus och annat malware.
med uppdaterade listor.
ser du inga lösningar så avinstallera de senaste programen du har installerat. det kan vara så att något av dem är dåligt skrivet eller
för ett äldre OS.
Problemet är inte okänt, men för en ovan kanske svårfångat.
Annons
Skall även nämna att en microsoft uppgradering tidigare har gjort att IE kan krascha och när detta händer kan även andra program
krascha. man bör alltså ha de senaste uppgraderingarna i datorn.
låter som om det är Explorer som kraschar och startar om(nej inte internet explorer utan explorer) då brukar alla iconer vid klockan försvinna förutom de som faktiskt är aktiva alltså blinkar eller något som tex nätverksiconen gör.

Explorer är alltså windows shell det ni använder när ni använder windows.
du har rätt Rob det är Explorer som dyker
men frågan är vilket prog som orsakar det.
det senaste jag såg var när man spelade upp filmsnuttarna på aftonbladet eller expressen. via ie och realplayer användes
Har funderat på vilka program jag installerat den senaste tiden, men det är inga nya, förutom alla virus scanners o malwareprogram jag provat. Dessa är dock borttagna o det fortsätter likdant ändå.

Tänkte gå in o reparera internet exlorer men hittar det inte i ´lägg till ta bort program´. Då blev jag less o provade igår kväll att installera betaversionen 7. Då försvann problemen

Men tycker inte om 7:an så jag tog bort den igen o funderar nu på om jag ska prova att installera om 6:an istället o se om problemen försvinner då..?
Glöm inte att köra service pack2,så blir det nog bra.
Det är bara ett problem.. jag hittar inte vart jag ska ladda ner den. Verkar bara finnas 7:an ute nu..

Trodde det fanns en egen download till 6:an men hittar bara med sp1 på microsofts sida. Kanske får ta den först o sen ladda sp2?
Det blir bra,sen kör du Windows update,så du får med alla nya
uppdateringar.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem