Torsdag 2 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Internetsidor som byter plats.

Internetsidor som byter plats.

Hej. Jag har ett konstigt fel i datorn. Hoppas att någon kunnig kan hjälpa mig.

När jag surfar o har flera internetsidor uppe samtidigt flimrar bilden till o sidorna byter plats. Man ser ju flikarna nertill på sidan o ser att de har bytt plats, dvs den sist öppnade hamnar först. Samtidigt försvinner alla ikoner vid klockan, blir bara den o nätverksikonen kvar.

I övrigt verkar ingenting förändras i datorn o alla program fungerar som de ska. Jag har norton installerat o har kört diverse malware- o spywareprogram men de finner inget misstänkt..

Det här är väldigt irriterande så jag hoppas någon vänlig själ kan hjälpa mig!

/barajag
Antal svar på detta inlägg: 21
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Puh, det här var inte det lättaste.. går inte att installera explorer med sp1 eftersom datorn känner av att det finns en nyare version.

Fann info om hur man installerar bara version 6 på
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;sv;257249

Gjorde som det står o får väl se om det fungerar nu eller inte.. annars får jag väl ta tillbaka version 7.

Jag kanske lär mig att tycka om den

Tack för hjälpen i alla fall!
barajag
det hade varit ok om du skrev att du använde beta versionen av IE
när du ställde frågan.
eller trodde du att vi såg det i ditt rop på hjälp

hoppas det reder ut sig nu. lycka till
Men jag har inte betaversionen. Jag blev så less på allt strul att jag provade installera den bara för att se om det fungerade som det ska då, o det gjorde det. Tog bort den sedan.. o genast kom problemen tillbaka.

Idag gjorde jag som det står på supporten i länken i mitt förra inlägg. Då trodde jag att problemet var fixat, men nej det var det inte. Sidorna byter fortfarande plats o mina ikoner försvinner.

Tycker att det är konstigt att man inte kan installera explorer separat utan sp1. Finns inte att hämta med sp2.. o den första godkänner inte datorn.

Vad ska jag göra? Återställa hela datorn eller installera betaversionen 7 som jag inte tycker om?
Annons
Prova systemåterställning den dagen innan du installerade IE 7
Explorer Beta.

Alla program/tillbehör/systemverktyg/systemåterställning.

Sen är det frid och fröjd.Busenkelt.
Nja, så enkelt är det inte. Eftersom felet fanns innan jag installerade IE 7 Explorer Beta. Det tog jag bara för att se om problemet bestod även med den. Tydligen sitter problemet i mitt IE 6 som inte går att reparera (inte av mig i alla fall).

Kan inte ens återställa systemet tills den dagen problemen började. Detta pga att jag stängde av funktionen när jag letade malware..

Jag har hållit på med detta i ett par veckor nu. Hittar ingen lösning förutom att återställa hela datorn till fabriksskick eller installera IE 7 igen. Inget av dessa alternativ tilltalar mig.

Ingen som har något förslag på hur jag ska kunna reparera IE 6 med sp2?
för att inte springa händelserna i förväg.
har du letat i loggarna just när den kraschar

ie brukar finnas på cdskivan i pctidningar
Vet inte hur jag gör för att leta i loggarna.. lite överkurs för mig.

Har provat installera från skiva men datorn säger att ínstallationen kan inte fortsätta eftersom det finns en nyare version på datorn´.
ÄNTLIGEN datorn ok!!!

Har kört diverse olika virus, adaware o spionprogram utan resultat.

En kompis tipsade mig om SUPERAntiSpyware Free Edition. Tänkte att ok jag testar väl det, men var säker på att det inte skulle finna något.

Tji, fick jag! Det fann 2 olika trojaner WinFix o Vundo någonting..

Programmet rensade bort dem o sen har datorn gått som en klocka, bättre än nånsin faktiskt. Så är det någon som har problem kan jag tipsa om det programmet.. gratis var det också

Tack för hjälpen alla som försökt..
barajag!

Jag var hundra på att min dator var ren.För skoj skull kör jag ditt tips.
Döm om min förvåning hittar den 3 Trojaner i min Video Codec.Snacka om
att se ut som en häst i ansiktet.He,he
Vid närmare eftertanke så har min Media Player uppfört sig lite konstigt
vid uppspelning,och visat att codec för denna fil finns ej,någon gång då
och då.Ibland frusit men har funkat efter omstart.

Hade även 14 Adware som cockies,men det har ju alla bara man startar
datorn.

Jag tackar för tipset.

Här är adressen www.freedownloadscenter.com/Reviews/r2879.html - 18k

Det var det bästa program jag har provat i detta sammanhang.
Barajag,måste oxå tacka för tipset, hittade och tog bort massa skräp som mina andra program vare sig hittade eller kunde ta bort ,verkar väldigt bra!
Konstigt att det kan ta bort trojaner som andra program säger inte kan tas bort,eller kräver upprepade omstarter(Adaware) och ändå finns kvar!
Aldrig hört talas om programmet innan ditt tips.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem