Söndag 5 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Lite av varje

Lite av varje

Jag anser att många som skriver inlägg på IS är ute och "cyklar"!

När man har problem med sin dator och dess användning, vet jag att man kan få goda råd för att lösa dessa.

Men, i övrigt är det alltför mycket "tjafs".
Med det menar jag frågor om hur man "dejtar", vad man tycker om squaredance, stora eller små bröst, kontakt med det "andra könet" etc.

Förresten, det där med bantning - har Ni några tips till en 68-årig kärring!!
Antal svar på detta inlägg: 22
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Att få i sig mindre kalorier är i och för sig rätt men att äta rätt är oxå viktigt.
Mindre fett o socker i kosten o mer grönsaker o frukt o naturligtvis mindre portioner, är lite men ofta så känner man ingen hunger. Välj magra produkter o se upp med det farliga fettet. Det bästa är att testa sig fram vad som passar en bäst för det är meningen att man ska leva så resten av sitt liv.
Att banta med en massa olika metoder bruka inte funka i längden oftast bara en period sen är man tillbaka i det gamla vanliga trallen igen o så får man börja om o om och det är inte bra för kroppen.
Motion är oxå bra, det hjälper förbränningen o så mår man bättre.

Det beror på hur mycket överviktig man är, många kilo så spelar det roll vad man äter, det finns mycket dolt fett o socker i livsmedel som vi köper.
Om bantning skall jag ju inte lägga mig i men men, jag är 183 lång väger 62 kilo en vikt som jag haft sen jag var 18 år, så där ca +-2 kg å ungefär samma midjemått men har en tendens att öka.
Vad jag vill tillföra är att min äkta hälft använder sig av GI metoden alltså utesluter alla kolhydrater i sin kost. Det är då potatis och mjölprudukter, istället för en smörgås blir det en liten grönsakassallad. Resultatet är till belåtenhet både på vågen och med måttbandet.
För ett par år sen provade hon viktväktarmat å mätte kallorier. Resultatet blev hon ned 4 kilo jag upp 4 kilo, det mesta jag vägt någonsin. Så det har fått blivit andra metoder. Tozzas inlägg om socker mm stämmer ju om börjar titta på t ex yogart fetthalt väldigt låg men sockerhalt skyhög. flingor har också väldigt hög sockerhalt, så man bör titta noga på vad maten innehåller. Motion och GI metoden verkar bra.
Vill ni gå ned i vikt? Ut o rör på fläsket och ät mindre portioner och ja självklart regelbundenhet i matvanorna! Finns inget annat sätt som är hållbart.
Annons
Ett annat sätt är att äta morötter, det går åt mer energi att knapra i sig än man får i sig. Ha ha

Noflo
Mitt råd till den som vill gå ner i vikt är att äta som vanligt, men motionera så mycket du orkar och har tid med.
Under vinterhalvåret ligger mina motionsaktiviteter på lågvarv, och då går jag oftast upp mellan 8-10 kilo, jag äter som vanligt, men bristen på motion har faktiskt så stor betydelse, i alla fall för min del. Försökte för många år sedan att äta klokare och mindre, men det blev tyvärr så att jag tröståt mellan måltiderna, så resultatet blev det omvända.
Igår blev jag riktigt upprörd! Såg ett TV-program om USA-miljardärer som köpte upp gamla stridsvagnar och haubitsar som dom "lekte" med på sina åkrar på 200 hektar.... Dessa enorma summor som kunde ha gått till annat. Jag blev så illa berörd av att se dessa testosteronstinna (eller brist på) medelålders gubbar "leka". Dom sköt med dessa vapen också.... såååååå sorgligt!!! Tänk att jag aldrig upphör med att reagera över sakernas tillstånd..... suck! Är detta vettigt..... kan detta göras i Sverige också? *arg som f@n*

Varför finns det ingen sur/arg-smileys?
Jag antar att dom köpte dom för sina egna pengar..? Då finns det ju inte mycket att bli upprörd för,det är ju ett fritt land..
pellefant: "Jag antar att dom köpte dom för sina egna pengar..? Då finns det ju inte mycket att bli upprörd för,det är ju ett fritt land.. "

************
Jo, men jag blir upprörd över detta vansinniga slöseri. Ska inte säga det rent ut för då åker jag väl på moppo och ut ur forumet.... men det hände något med dom när dom skörde runt i 80-90 knyck (som en del kom upp i) och sköt hej vilt med dessa haubitsar. Det är definitivt inte sunt. Nej, ut med dom i soppköken och liknande.
Jag tycker visst, att jobbar man hårt så ska man naturligtvis på lön för det men detta var nästan som kräkmedel att se. *ursch!*
Sunt eller inte kan ju diskuteras,det kan jag hålla med om,men det är väl inte bättre med alla dom som springer ut i skogen varje höst med gevär för att skjuta diverse djur för nöjes skull.. Och det händer ju på betydligt närmre håll.
Pellefant! Tycker du verkligen att det är jämförbart?? Hmmmmm....

Jakt för lust kan jag hålla med om men det behövs faktiskt skjutas en älg då och då. Jag har också svårt för ren nöjesjakt som speciella charterresor och liknande.

Det jag kanske ville få fram var att dom inte hade det minsta omdöme eller omtanke utan det var bland det värsta ego jag har sett, tror jag!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem