Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Ink club

Ink club

Måste fråga är det nån som köpt färgpatroner från Ink club? För en tid sen köpte jag en patron och till min stora förvåning var den tom! Påpekade detta för dem och fick den utbytt mot en till hälften fylld patron. Kan bara säga att jag aldrig mer tänker köpa patroner av dom igen.
Är det nån annan som upplevt det samma??
Antal svar på detta inlägg: 38
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Det här med patron är ett "jissel" Har själv köpt från InkClub, både orginal och vad dom säger "refiller", återfyllnadsbara...Vid flera gånger när man ser att plånboken är nästan tom köper man de där påfyllningsbara och då blir man besviken. Orginalen fungerar. Personligen tröttnade jag på Bläckstråleskrivare....La pengarna på Laserskrivare. Visserligen utskrift bara i svart men den tonern har räckt länge...och jag har tjänat mycket på att byta skrivare....
Jag hade också problem med skrivaren. . Men det löste sig ganska lätt på följande sätt.

Problemet var att den inte skrev något med svart-färgen. . Uppenbarligen hade den färgpatronen torkat ihop. . Bilden på skärmen visade att nivån i den svarta patronen skulle vara över 75 %.

Jag hade sedan tidigare en färg-påfyllningsspruta och en liten flaska med
Cartridge Flash, Print Head Cleaner. . Lösningsmedel för att göra rent igentorkade skrivare. . Jag tog loss den svarta färg-patronen och droppade några droppar lösningsmedel på utloppssidan av patronen. . Sedan satte jag tillbaka patronen och skrev ut en provsida. . Och tjao, tjao det fungerade helbra. . Förmodligen är det vanligaste att just utloppssidan på färg-patronerna torkar ihop. . Det är ju där som luft har möjlighet att komma åt att torka bläcket.

Jag behövde alltså inte ha en tom färg-patron och fylla på lösningsmedel i den och köra en skrivar-huvudrensning (vilket man ska göra enligt beskrivningen). . Den här gången räckte det att lösa upp intorkat bläck på utlopps-sidan av färg-patronen. . Hurra, hurra.
. .
Jag ber om ursäkt för mitt utbrott tidigare men det kostade faktiskt mig 1500:- tyvärr..

FÖRLÅT!!!

Annons
tozza!

I samtliga patroner utan Epson är bläcket uppsuget av en svamp.
(troligen en bläcksvamp He,he).Du är ju lite "tozzig" så kan du inte prova att fylla en patron själv.Bifogar länk från en som har kläm på det.

www.lindqvist.com/index.php?ID=1039 - 14k
Jag har köpt bläck till min Epson skrivare många gånger hos inkclub, inga problem alls, varar läng och snabb leverans.

Men det går att köpa lika billigt hos clas-ohlsson , i mitt fall så slipper jag portot eftersom jag har nära till en clas olsson butik.
Till leiake:
Du undra hur ja kunde konstatera att den va halvfylld. På min skrivare visar en bild hur mkt respektive patron innehåller. Min skrivare är en Lexmark P6250 å den har två patroner en för foto å en för vanligt skriv. Tänker sälja multimaskinen... man har ju f-n inte råd å köpa patroner till den.. Får väl hoppas på en annan till julklapp En god jul till alla som läst och kommenterat mitt inlägg oxå
Till Pellefant m flera...
Min skrivare har inte haverat... å ja har inte nån röntgensyn!!!! Fast ja e en stålkvinna.. Min lilla söta skrivare har en lite ruta där nivåerna på patronerna syns har inte alla skrivare det??? Fast d kunde ju inte InkClub veta.. så dom trodde dom kunde lura en dum kvinna.... SÅÅÅÅÅ fel dom hade... Hur som helst ja tänker inte köpa av dom igen.. får väl lov att gå till "kära" Onoff.. Ska väl inte berätta om mina erfarenheter av d företaget här å nu.. Det får bli ett annat inlägg... Kram å trevlig helg
Lottie!

Du har givetvis rätt. Det finns en display som visar bläcknivån. OK!

Jag har Canon. Det är en annan sorts patroner.

Men för att du inte skall göra något förhastat med din skrivare, så kan
jag berätta att alla färgpatroner är grymt DYRA. Kvittar vilken skrivare
du köper.
Tittade på din Lexmark. Patronbyte 550:-. Det är billigt.
En fotoutskrift på ett A4 kostar 15:-.Det är billigare att lämna in i en
fotoaffär enligt PC-tidningens undersökning.

Trevlig helg!
Jag köper alla mina patroner från
http://www.print-it.se
och har aldrig haft några problem. Testa gärna.
Jag har använt patroner till Canon, HP och Lexmark
Funderar över detta med nivån i patronerna.
Jag har HP skrivare 2 st. med samma patroner en här på jobbet och en hemma, smart va, då kostar inte hemmapatronerna ett öre.

Men det var ju inte det jag skulle skriva.
HP har ju i sin mjukvara att den visar hur mycket bläck det finns kvar i respektive patron. Men hur i hels...cki kan den veta det. Det borde ju vara så att mjukvaran funderar ut hur mycket färg det gått åt ur varje patron genom att analysera bilden, detta kan ju inte bli nån exakt vetenskap i så fall. Och hur kan då skrivaren veta att en "ful"patron är halvfull från början ? Nä jag tror att skrivaren känner igen en originalpatron och gillar den, "ful"patroner vill den inte veta av och säger att den bara är halv full.
Jag tror det är ett sätt för tillverkaren att få oss att bara köpa original.


Eller så sitter det en liten våg i skrivaren.

/B

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem