Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Ink club

Ink club

Måste fråga är det nån som köpt färgpatroner från Ink club? För en tid sen köpte jag en patron och till min stora förvåning var den tom! Påpekade detta för dem och fick den utbytt mot en till hälften fylld patron. Kan bara säga att jag aldrig mer tänker köpa patroner av dom igen.
Är det nån annan som upplevt det samma??
Antal svar på detta inlägg: 38
Sidor: «1 2 3 4

Har oxå haft dem, men övergått till ink66.com. Samma låga priser och fyllda patroner.
Jag beställer mina patroner hos http://shop.bytes-and-colours.com/. Kostar ca halva priset som hos ink club. Leverans samma dag. Vid ett tillfälle har jag reklamerat, ersättningspatronen kom dagen efter.

Anders
vasmacska, ja det var billigt! Om jag beställer ett paket med 3 sv + 2 färg. Då blir priset inkl frakt 41:- per patron!! Billigare går inte att få. Det ska jag testa.

Annons
Joanna!

Om man studerar detta mysterium med bläckpatroner, så finner man snart
att det varierar i innehåll. Dom mäter i ml. bläck. Jag har sett från 12-35 ml.
Det är klart att det varierar i pris. Detta är ju nästan omöjligt att kolla.

Man kan nog köpa var som helst.Ink Club är inte dyrare än någon annan.
Jag har testat en stund och det skiljer 10-12 kr. till min skrivare mellan
olika leverantörer. Men jag vet ju inte vilken mängd bläck, och vilken
kvalitet det är.

Jag tror man får vad man betalar för. Men dyrt är det oavsett märke.
Skamligt dyrt vill jag nog påstå.400-500:- för färg och svart är dyrt.
Skriver man bara text kan man ju nöja sig med svart.Då måste man
korrigera skrivaren. Men det är ju ett sätt att komma billigare undan.

Men rätt som det är så vill man ha en färgutskrift. Då står man där.
leiake. De jag brukar köpa från Claes Olsson (45:- för en sv) innehåller 10 ml. Det räcker ett bra tag för mej, ändå gör jag många utskrifter.
När jag hade Lexmark skrivare så var patronerna svindyra, de kostade i det prisläget som du skrev. Följden blev att jag var så snål att skriva ut så patronerna torkade och det var bara att kasta.

Nu har jag en Canon Pixma ip 2000 och är helnöjd. Nästa skrivare blir också en Canon.

Jag har mailat till http://shop.bytes-and-colours.com/, och frågat hur mycket deras patroner innehåller. Jag återkommer när jag har fått svar.

leiake.

Var inte naiv, jag kollade t.ex. en kamerapris hos pricerunner. Prisskilnaden var 3300 kronor för samma kamera. Tror Du att Du for en bättre ex. bara för att Du betalar extra för den. Pris och kvalite har sällan med varandra att göra. Handlarna utnyttjar helt enkelt kundernas blåögdhet.

Anders
Angående innehållet i en patron och hur länge den räcker. Jag fick en digitalkamera i julklapp för ett par år sedan. Manualen fanns på en CD-skiva. Jag skrev ut hela manualen på cirka hundra sidor, det gick åt knappt en patron, vilken kostar 45:-. Det duger gott och väl till mej.

Den första skrivaren som jag hade det var en Lexmark, den var kul! När den varnade för att pappret var slut och när jag matade in mer papper så säger en kvinnoröst i skrivaren, -Tack!!! Trodde jag drömde! Men det var 1994 och den kostade över 3.000 danska kronor. Jag såg en Canon härom dagen på "gubbdagis för 400:-. Tiderna förändras och vi med dom!

vasmacska !

Nu var det ju bläckpatroner det gällde. Men generellt så gäller det att passa
sig när det är för billigt. Dom snor pengarna men sen kommer inga varor.

I konkursboet finns inget att hämta. Blåst!!!

En normal kamera idag, ligger ju på 2500-3000:-.

Sida:
« 2 3 4


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem