Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Extern hårddisk eller USB

Extern hårddisk eller USB

Hej go vänner!

Jag har all min musik på en extern hårddisk. (200Gb)
Dock börjar den snart bli full. Hmmm. .hur gick DET till?

Att köpa en ny och större, är ju inga problem, men... jag har hört viskas om att det kommer andra slags lagringsenheter med stor kapacitet. (USB-minnen)??

Nån som vet?

För även en extern hårddisk löper väl risk att krascha? det är ju ändå rörliga delar vi pratar om,eller hur?

Så frågan är: Finns det (i dagsläget, eller snart) andra alternativ till en extern hårddisk.

/Zap
Antal svar på detta inlägg: 25
Sidor: «1 2 3

Nedanstående kan ju också vara ett alternativ.

Lagrar 12000 GB okomprimerat, alltså 12 TB.

Om inte priset avgör.

http://www.opensolution.se/ecommerce_artikel.php?id=39803

Obs, kopiera länken och klistra in den i webläsaren.
tejay4u,

Ett stort steg tillbaka???! Vad jag kan påminna mig så var det nog hdd: som kom först, men du kanske vet något som jag har missat. Om det vore så som du säger så skulle nog inte de stora aktörerna på marknaden inte satsa på att vidareutveckla discarna till blueray mm. Nej min vän, det är nog hårddisken som håller på att dö ut. Vi måste hitta alternativa lagringsmetoder till denna energislukande och kraschbenägna alster. Samsung har redan gjort en laptop med 32 gig i minne, de har struntat i hdd:n. Detta har lett till ungefär 7 timmars drift på batterier.
Måste tillägga att jag menar hdd: var före dvd och dvd-brännare, och det är mycket få människor som klarar sig utan idag.
Annons
loan:
Va fint då, då kan du sitta där och byta skivor.
Ville inte vara sarkastisk, sorry.

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem