Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Diskutabelt x 4

Diskutabelt x 4

Frågor som jag skulle vilja diskutera mera om är:

- Att Yes diskmedel, trots att det enligt reklamen blivit drygare, defakto blivit mindre dryg. Drygt tycker jag!

- Att schamporeklam och hudkrämsreklam är bland det mest korkade som existerar i reklamväg. Rent biologiskt, varför skulle "fruktvaxer" "mandelextrakter" och "vitaminer" vara av någon nytta för håret? Rent humbug säger jag. C-vitamin är tex en rent vattenlöslig vitamin och tas överhuvudtaget ej upp av huden.

- Varför motorolja som tex Mobil 1 skulle vara bättre än någon annan motorolja som uppfyller exakt samma DIN-normer och CEN-standarder, och framför allt, vad försvarar det extrema priset? (retorisk fråga, givetvis är svaret att det inte är försvarbart)

- Hur det kommer sig att bantningspiller omsätter sådana ofantliga summor inom hälsokosten? Rent medicinskt finns bara ett sätt att öka ämnesomsättningen rent hormonellt, via sköldkörtelhormon. I övrigt äta mindre motionera mera. Bortkastade pengar säger jag.

Börjar så.
Antal svar på detta inlägg: 30
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Ang. schamporeklam och hudkrämsreklam
Är det inte de som går på reklamen som är "korkade" För om folk köper det pga av vad reklamen säger så är ju reklamen smart, eller?
Huckleberry, det värsta av allt är ju att du har helt rätt.
Bantningspiller....finns det nåt piller som kan få en att känna sig mätt ?

Min egen erfarenhet av "rundnätta" personer säger att problemet ligger i mängden mat som individen stoppar i sig.
Känner en som periodvis pratar om att banta....och så kommer man på den med att stoppa i sig extra mat mellan måltiderna.

Motionera är också viktigt, men det behöver inte vara rekreationsmotion, utan vanligt hederligt arbete fungerar lika bra, det handlar ju bara om att bränna kalorier...och även här är min "rundnätte" bekant sparsam...

Så det hela bottnar i dålig karaktär, men det finns väl inga karaktärsstärkande piller heller ?

//Breeze
Annons
Vad gäller ovanstående får väl vi som skrivit tolka tystnaden som att "den som tiger samtycker"
Anledningen till att bantningspiller säljer är ju så enkel.

Folk är idioter!

Därför säljer sånna preparat så bra. Folk letar efter genvägar att gå ned i vikt när det bara finns ett sätt och det är att äta mindre och motionera. Undersökning på undersökning och dokumentär efter dokumentär säger samma sak folk blir dumma för de är tjocka och tror det finns genvägar.
(att folk blir dumma av fett, är bara mina egna slutsatser, men det stämmer nog för tjockisarna letar fortfarande genvägar)
Rob
Jag hoppas inte du med allvar, menar att alla tjocka människor är dumma människor.
Rob, tomten kommer säkert inte till dej med din inställning som du har till tjocka människor. Jag undrar vem som är dum. Fy på dej!
Usch, jag sitter här och blir riktigt arg på dej Rob! Om min dotter som är lika gammal som du hade uttryckt sej lika korkat, så hade hon fått en riktig utskällning av mej. Men det skulle aldrig falla henne in att resonera som du gör. Det finns inga människor som är idioter, vi är alla unika, var och en på sitt speciella sätt. Skäms på dej!!!
Det finns en mängd genvägar till att tappa vikt!

Det mesta är receptbelagt, men går att hitta på internet....

Så visst finns det "bantningspiller"

Men denna diskussion lämpar sig inte så bra i detta forum....

// x

PS! Rent krasst så tycker jag nog att Rob´s uttalande är korrekt, om man bortser från den mängd individer som lider av en rubbning av sin ämnesomsättning. Dessa männiaskor har vanor som gör dom till vad dom är, att sedan gå och gnälla om det, men samtidigt inte ändra sina vanor, är inte annat än dumt! Däremor så finns det mängder av människor där ute med lite övervikt som inte gnäller om det och som trivs med sig själva, och dessa människor tenderar till att vara något lyckligare än alla vi andra ?

Det kanske är något att sträva efter ?

// x
Xenix, ja det finns bantningspiller (vad som nu definierar dessa) men jag talar om de som saluförs inom hälsokosten, preparat som ej genomgått läkemedelsverkets tester, naturläkemedel.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem