Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Må bra

Må bra

Hur gör DU för att må bra?

Jag hoppas kunna få lite bra tips och trixs.
Har så svårt att hitta motivation och komma igång med något.
Antal svar på detta inlägg: 27
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Ja om du menar motion så är jag inget motionsfreak, men försöker med dagliga promenader och så kör jag på min Cross Trainer varje dag.

Förövrigt så njuter jag av livet som det kommer.
Äter GI och mår bättre, går ner i vikt och får mera ork.
Hej ninan När man tittar på din profil verkar du må alldeles utmärkt. eller är det en luring
rutan

Om du tänker på bilden, så är det mer där mitt önskemål ligger..att bli så pigg och vig..
Annons
Skaffa hund då finns det inget dåligt väder bara dåliga kläder Kommer från en lång skogspromenad.
Jag går c:a 3 timmar per dag.
Jag har oxå känt mig vissen, har varit sjukskriven länge men nu har jag ändrat min kost, äter mer nyttigt o försöker äta mer grönsaker o frukt, rör på mig mer har en cross trainer som jag trampar på flera gånger i veckan. I början blev jag jätte trött efter ett par minuter o fick vila ofta men nu kan jag trampa på längre o längre stunder utan att vila, känner mig piggare o har till o med gått ner
10 kg.
Motivationen kan vara svår att hitta men om du börjar så smått o byter ut lite i kosten till mer fiber, frukt o grönt o hittar någon form av motion som du tycker är kul så ska du se att du blir piggare.
LYCKA TILL!
Fibblan och tozza, vad kostar en cross trainer? Var kan man köpa en sådan?
Wilma stod nyligen i Aftonbladet att man blir tjock av att ha hund. Det är ju inte speciellt hälsosamt.

Då är det nog bara bättre att gå ut och gå promenader själv, vare sig det är tråkigt eller inte så mår du bättre.
Joanna: En Cross Trainer kostar 1500 med frakten tror jag det var. Köpte min från (skratta inte) Tv-shop. Orbitek, men den är jättebra faktiskt.
Min granne köpte en först därifrån så jag provade och visste att den funkade.
Den är snäll mot knän och så.
Promenerar gör jag.... ibland åt ena hållet och ibland åt det andra...

Låter som en Cross Trainer vore en bra idé..men ni som följt mina trådar innan vet att pengarna gick till en digitalkamera..synd jag inte tänkte på detta först..
Jag får börja spara igen...

Men att smyga in lite frukt och grönt ska jag nog klara.
Är så trött på att vara trött.
Det finns billigare varianter av crossen runt 1000 kr men jag tror att kvaliteten inte är lika bra, min kostade 1500 på coop i malmö. De kan köpas i sportaffärer oxå. Sedan finns det de som är mycket dyrare men det tycker jag är onödigt.
Kan man inte dela upp betalningen på tvshop? Jag har gjort det en gång med en annan pryl, summan delas med 3 gånger tror jag.

Med min hund blir man inte smal el får upp konditionen han stannar varje meter o luktar på alla goda dofter som finns i marken o framför allt om där är tikar som löper.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem