Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Må bra

Må bra

Hur gör DU för att må bra?

Jag hoppas kunna få lite bra tips och trixs.
Har så svårt att hitta motivation och komma igång med något.
Antal svar på detta inlägg: 27
Sidor: «1 2 3

Man behöver inte så dj...a mycket, livet är det ända man behöver utan det kan det göra det samma, den som har mest när den dör har vunnit.
Börja med att hjälpa dig själv till ett bättre liv vad det nu kan vara, må bra är mycket beroende på var du står i ditt liv. Att hjälpa världen är ett stort projekt men kanske orkar du om du mår bra själv. Det lilla gör mycket i längden om det är miljön, djurlivet, växligheten el annat.

Ett ordspråk som min mamma alltid sa när jag var liten är att så länge två människor inte kan vara sams hur ska då jorden kunna kunna hålla sams.
Tycker det är väldigt passande i dagens samhälle o runt om i världen.
tozza:

Nu blev jag nästan grinig...

Så du menar alltså att alla problem i världern kan lösas bara man själv mår bra!

NEJ!!!

Så funkar det INTE...

Desto bättre man mår..destro mera vill man ha!

Tänk dig själv att du mår alldeles utmärkt i dag men i morgon har du flunsan i en vecka och mår asdåligt!!!

Vad tänker du på då???

JOOO...allt du skulle KUNNA göra om du var frisk!

En vecka senare tar du igen ALLT du missat och legat och o grubblat på!!

Jag Lovar att du tänker: DEN DÄR GREJEN KUNDE VI KANSKE HAFT ELLER BEHÖVT!!!!

Spelar ingen roll egentligen!!!

Det är bara jag som tänker!

Annons
MistyArrow: Inte ska du bli grinig (fast här i skåne betyder det skratta o det för du gärna) en liten parentes bara, det jag menar är att må bra är inte bara att du är frisk fast det är en fördel utan att du mår bra med dig själv, innerst inne.
Om du förstår vad jag menar.

Det är just detta som gör att vi inte mår så bra, att vi tänker på vad vi skulle kunna göra istället för att göra det som vi har förutsättningar att göra jag menar inte blir du glad av att tänka på sådant som du inte kan göra.

Naturligtvis kan vi inte göra om världen bara för att vi mår bra men vi kanske inte blir så negativa o kan se problemen på ett annat sätt.
Sjuk bli vi alla någon gång men inte går världen under för det om det inte är någon allvarlig sjukdom vill säga.

Det är bra att tänka men inte så man blir dålig av det.
Trevligt att jag kunde få igång er
Tillbaka till min fråga... ville ha lite tips för att se om något som ni gör kan passa mig.

Promenera är något jag gärna gör, även om det är trist att gå själv. Nu bor jag nära havet och kan gå där... vilket jag njuter av.
Jag läser mycket och lyssar mycket på musik.

Men något fattas...jag mår inte bra..

Att hitta vad som felar och vad som behövs.... det är det jag söker...
Ninan det står att du är arbetsökande/sjukskrivaen, jag tror det som fattas är ett jobb.
Rob.

Ja, det är säkert en aspekt....
Och om en vecka får jag äntligen 5 veckors arbetsprövning....som jag fixat själv..vad AF gör....det lämnar jag därhän...
Tänk så skönt att kunna skylla allt på den nya regeringen.....
Kanske det är deras fel att jag inte mår bra.....

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem