Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Må bra

Må bra

Hur gör DU för att må bra?

Jag hoppas kunna få lite bra tips och trixs.
Har så svårt att hitta motivation och komma igång med något.
Antal svar på detta inlägg: 27
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Man ska gå i skogen med okopplad hund.Över stock och sten.Hunden ska hålla reda på dej,inte tvärt om.Inte runt kvarteret.Sen tozza så är det du som bestämmer i hunden.
Jag bor i en storstad, här finns igen skog, har inget val än att gå ut i området.
Vi har ingen bil o här är det koppeltvång för den delen. Det är inte lika lätt att ta iväg varje dag.
Det är jag som bestämmer men han måste ju oxå få lov att ströva omkring o lukta på blommorna .
Sen är han gammal o orka inte gå långa sträckor lika mycket längre.

Wilma var tvungen att svara dig för det är inte alla som bor vid naturen.
Ninan:

Börja med att gå ut varje dag och ta en SNABB promenad på 1 timme!

Man kan börja med en 10 min och sen utöka till en kvart och sen 20 min osv osv osv...

Du ska vara ganska TRÖTT när du kommer hem!

Se det som en "Gåing"

Vart du går spelar egentligen INGEN roll men huvudsaken är att du kommer utanför dörren!

Ibland kan det vara tråkigt då man sett SAMMA sak 1000 ggr men försök skita i det!

Om du lessnar kan du ta en annan väg du inte gått!

Men om du går där du gillar naturen och ser lite folk är det ett stort + då du kommer att fortsätta gå ut och kolla där du gillar att vara..!

Man ska ju HELST gå ut om dagarna när det är ljust/soligt och inte som mig om nätterna!

(speciellt inte om du är tjej)!

Börja med det!

Återkom sen!

Annons
Är må-bra-saker enbart att komma i form och motionera? Kan det inte även vara avslappningsövningar, krypa upp med en god bok eller handarbeta med skön musik?
Klart att det kan vara det Ives. Det handlar om vad du har för syfte med det hela. Må bra kan man göra på många sätt.
Problemet med mig är att vad jag än gör så ser jag bara orättvisor och krig i världen och ytlighet, materialism, egoism överallt!!!

Jag kan knappt gå utanför dörren!

Jag kan knappt se på TV eller filmer eller läsa böcker för ALLT genomsyras av det tänkandet!!

Och jag är emot det!

Jag tror/hoppas på en bra värld i framtiden där alla lever i harmoni och har mat för dagen och slipper krig!

Men då måste det börja nu tyvärr..

Världen håller på att gå under snart och alla människorna måste agera i morgon!

Jag såg på programmet "Vår planet" och det stärkte ju inte direkt min framtidstro!

Visst..man kan skaka på axlarna och bara skita i allt och leva livet som om varje dag vore den sista men då blir den också den sista dagen/dagarna/åren troligen så!

För 10 år sedan fanns det 50.000 tigrar och idag finns det knappt 5000 kvar!

Om 10 år finns inga kvar!

År 2031-36 kanske det slår ner en komet lika stor som den som utrotade dinosaurierna!

Vi har inget skydd mot det oavsett kärnvapen!

Men som sagt var: just nu hjälper jag äldre till en behaglig sista tid på jorden men jag vet att det kan vara dom sista på jorden!

Men inom mig ser jag hoten torna upp sig ouppnåeliga!

Hur ska vi lyckas från att undvika våran egen förstörelse!?

Är människan dömd att döda sig själva pga dom vi är?

Men låt hoppet lysa!

KÖR HÅRT och låtstas som om morgondagen inte finns!

Jag bara hoppas vi vaknar innan verkligheten väcker oss!!!

Och det är inte bara tigrarna som håller på att försvinna!

Isbjörnarnarna är också hotade nu + pingvinerna och ALLT arktiskt liv...

På tal om det...vart ska valarna och sälarna ta vägen?

Det är ett STORT skäl till att jag skriver av mig på IS för att få liiiite räääätsida på världen men då får man ju bara elaka mothugg tillbaka!

Men jag kämpar vidare men jag måste lägga om strategin lite så jag inte pratar över huvudet på andra!

När folk inte förstår reagerar dom ofta med ilska och påhopp!

Och vem har hoppat på dig då? Att gå omkring och oroasig hjälper varken dig eller någon annan, frälsa världen kan varken du eller jag men alla kan naturligtvis göra något för att det skall bli bättre men att negativa tankar hjälper föga i en redan rutten värld, tänk positivt lev varje dag med framtidstro, hur skulle det annars se ut, man mår inte bra av att oroa sig.
Nee..det var ju det jag menade med att "Men låt hoppet lysa!

KÖR HÅRT och låtstas som om morgondagen inte finns!"

Jag oroar mig inte längre...jag har accepterat fakta och tänker leva därefter!

Jag kan bara göra det lilla som att inte skaffa bil, jag kommer använda lågenergilampor, släcka efter mig i rum jag varit i, använda spisen minimalt, och sänka kylan i kylskåpet och frysen!

Tvätta minimialt...helst bara 1 ggn/varrananan vecka och använda miljövänliga medel!

Egentligen borde jag släcka datorn varje natt också!

Dammsuga max 1 ggn/vecka

Inte handla onödiga saker som jag inte absolut måste ha!

Vara vänlig mot mina vänner och andra och inte skryta eller vara avundsjuk!

Inte tänka på onödiga prylar som alla andra har eller som jag tror mig behöva som dom skryter över!


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem