Tisdag 23 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Råd med fackavgiften?

Råd med fackavgiften?

Ett litet ekonomiskt tips!

Nu när det börjar närma sig så kan man höra efter med sin stadsdelsförvaltning om ekonomiskt bistånd för A-kasse avgiften och fackavgiften om man ligger på marginalen.

Vad jag kollat upp så kan man ha rätt till Ekonomiskt bistånd om man inte har råd att betala sin avgift till facket eller a-kassan!

Men man måste själv ringa och höra efter vad som gäller ganska omgående!

Lycka till och hoppas det går bra!

Trevlig helg!

Antal svar på detta inlägg: 41
Sidor: 1 2 3 4 5 Nästa »

Är man arbetslös och går på socialbidrag så får man automatiskt stöd av kommunen för den aktuella avgiften.
Vet dock ej hur det blir för socialbidragsnormen nu efter nyår, då den troligtvis blir några hundralappar lägre.. så jag tror det går jämt upp ändå jag.
Själv drabbas jag inte, eftersom jag efter hyran har det tredubbla normnivån över efter hyran. Tur man har fast heltidsjobb
Sixten74:

Jag förstår det.

Men jag pratade inte om dom som redan går på soc. eller är arbetslösa och uppbör ekonomiskt bistånd från soc.

Men man bör kanske kolla upp detta ett par veckor innan så man inte förlorar pengar!

Annons
sixten74:

Förresten...du har lite fel då det är olika regler som gäller för olika län/kommuner och det är dessutom ett "särskilt" tilllägg i bidragsnormen som man måste söka särskilt!!!

Äsch..det gick inte som jag ville men NU gör det!
Verkar inte som om någon på IS är berörd?
Jag har råd att betala min fack och Akasseavgift har jobbat 45år på samma arbetsplats man börjar bli lite trött men det är bara att gilla läget, man har underbara arbetskamrater och en ganska stor frihet att kunna utföra sina uppgifter samt att jag kan leva på min lön inte överfett men man rättar mun efter osv..... jag har egen villa och sommarhus, tjänar ca 230000/år, jag kan inte klaga, men några tusen till per år skulle inte sitta fel.
Jag börjar undra vad medellönen i Sverige ligger på snart!?

Den MÅSTE väl vara högre än min fjuttiga 14100:-/mån

Eller???

Är det nån som har koll på det???

Jag håller med dig, jobbar du i Espania eller i Sverige, det låter inte som att du inte skulle få så mycket över till annat än mat och hyra, eller?
Det är bara att kolla på www .SCB.SE sök sedan på midianlön eller genomsnittslön så kommer du att hitta massor av information.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem