Fredag 3 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Råd med fackavgiften?

Råd med fackavgiften?

Ett litet ekonomiskt tips!

Nu när det börjar närma sig så kan man höra efter med sin stadsdelsförvaltning om ekonomiskt bistånd för A-kasse avgiften och fackavgiften om man ligger på marginalen.

Vad jag kollat upp så kan man ha rätt till Ekonomiskt bistånd om man inte har råd att betala sin avgift till facket eller a-kassan!

Men man måste själv ringa och höra efter vad som gäller ganska omgående!

Lycka till och hoppas det går bra!

Trevlig helg!

Antal svar på detta inlägg: 41
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Misty du har rätt sjuka och arbetslösa fick ingen skattesänkning vilket var avsikten! Det innebär att i framtiden "vågar" ingen bli sjuk eller arbetslös! En annan effekt av detta i mitt tycke minst sagt idotiska förslag är att den skattensänkning som borgarna yvas över den går till avgifter istället. Det i sin tur leder till att en del lämnar facket vilket också naturligtvis är baktanken. I dagens Sverige skall var och en bli sin egen lyckas smed! Bilskatten höjs, bensinskatten likaså och så naturligtvis höjningen på A-kassan. Sänkning blir det på reseavdragen ingen avdragsrätt på fackavgiften och avdragsrätten på villaräntorna försämras. Däremot blir det stora sänkningar på förmögenheter såsom kapital, fasta egendomar, aktier och reda pengar. Alltså, åt de som har skall vara givet!
Misty, den kvinno- och rikemansklubb som nu sitter och styr kan du nog inte förvänta dig så mycket av dessvärre! De rättigheter som den lilla människan tidigare hade plockas bort bit för bit och snart står meningheten med mössan i hand och ber om att få ett jobb. Vägen dit är redan utstakad!
Om du har tourett då kan du faktiskt ta kontakt med DHR för ännu så länge vågar inte regeringen gå emot just den organisationen. Det syns inte minst inom skolan. Misty det kan faktiskt vara värt besväret att kontakta dem! Lycka till och hör av dig hit på IS om du lyckas!
Vad är DHR?

Har du länk?
De handikappades riksförbund! Dom kan bistå med adekvat hjälp. Inom skolvärden där räknas touretts syndrom som ett handikapp och de barn som har det får hjälp med mycket.
Annons
Här är en länk http://www.dhr.se/start.asp?sida=
Jag vet inte var du bor, men om du bor så till att du själv kan gå till deras kontor så går det snabbare att få hjälp. Stöd i form av personlig kontakt det får du alltid.
Ok..jag hittade!

Men är det meningen att vi som KAN ta VANLIGA jobb inom administration skall förpassas neråt på samhällsskalan???

Jag KAN ta ett VANLIGT jobb och det kan 1000-tals andra OCKSÅ!!!

Men det är ju upp till företagarna NUUUU att HOSTA fram dom jobben!!!!!

Moahahahahaha!!!!

Misty, du får nog ta saken i egna händer åtminstone som ett första steg. För som du vet får ingen diskrimineras och kan du ta ett vanligt jobb då tror jag du har stora möjligheter att få hjälp av DHR. Den organisationen vill ju också visa att de kan hjälpa människor bara de får chansen! Hjälpen som DHR ger förpassar dig inte neråt i näringskedjan per automatik, för det är ingen betjänt av. Misty vad har du att förlora om du kontaktar DHR?
Jag förlorar förhoppningsvis ingenting...

Jag ska ringa dom på måndag!

Och får jag bättre/lägre a-kasse och fack-avgiftavgift är jag bara lycklig!



Hoppas ALLA ANDRA gör det OCKSÅ eftersom det enligt Samhall klassar som ett arbetshandikapp att vara långtidsarbetslös!!!

Då har vi 300.000 till som kan gå med i DHR!!!

(Och då har jag inte ens räknat in alla invandrare)

Moahahahaaaa!!!

Ja, Misty du fick ett råd ta eller förkasta det! Valet är ditt!
Jag ska ta till mig ditt råd!

Men att inte kunna svenska språket till fullo klassas OCKSÅ som ett "funktionshinder" som det så fint numera kallas!

Jag tror i alla fall att NU hänger ALLT på företagarna!!!

Hmmm?

Nu har jag ringt DHR och det var ju ingen fackförening och dom hade heller ingen A-kassa vilket jag hoppades dom skulle ha.

Dom hade heller inga förslag på Fackföreningar som skyddade dom "svaga" i samhället..

Så någon sänkt avgift blev det tyvärr inte

Men det är ju faktiskt så att en del blir inte mera arbetssökande eller friskare av sänkta ersättningar..

Så jag undrar vad allt egentligen tjänade till?

Det är nog "plenty of nothing" som det kallas på engelska..


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem