Torsdag 2 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Råd med fackavgiften?

Råd med fackavgiften?

Ett litet ekonomiskt tips!

Nu när det börjar närma sig så kan man höra efter med sin stadsdelsförvaltning om ekonomiskt bistånd för A-kasse avgiften och fackavgiften om man ligger på marginalen.

Vad jag kollat upp så kan man ha rätt till Ekonomiskt bistånd om man inte har råd att betala sin avgift till facket eller a-kassan!

Men man måste själv ringa och höra efter vad som gäller ganska omgående!

Lycka till och hoppas det går bra!

Trevlig helg!

Antal svar på detta inlägg: 41
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Förrut var min a-kassaavg. + fackavg. på ca 300 tillsammans, nu efter höjnignen så hamnade dem på 600:-....

Vad gör man då?

1. man går ur A-kassa.
2. man går ur facket.

Jag valde alternativ nr. 2... iof så var det A-kassan som höjdes, men om jag skulle gått ur a-kassan, så skulle jag ej få stämpla, om jag skulle så behöva.

Visst har jag råd att betala 600:-/månad.. men av ren norrländsk vrånhet så tänker jag inte gör det..

Lite(mycket) surt är dock att det är 3 månaders uppsägningstid hos facket (iaf hos SIF....)


men men, så gjorde iaf. jag..

Ha det..
Ok..
Jag tycker nog att du skulle kollat upp riskerna först och begärt att få en ordentlig förklaring från ditt fack om vad det innebär..men..men..
Annons
Phridan! Det var vad högerkrafterna räknade med när dom införde finansieringsavgiften. Men du får väl åka snålskjuts på dom som är kvar i facket.
Oj, A-kasse avgiften ökade med flera hundra kronor, men jag fick nästan en tusing mer i plånboken efter skattesänkningen.

Jag fick det bättre!
Jag behöver inte gå ur facket, för jag har trots allt mer kvar i plånboken ändå.

Phridan: Din kostnadsökning på 300 kr borde du ha tillbaka med råge på skattesänkningen.
Eller jobbar du bara på helgerna?
Jag fick ingen skattesänkning!

Varför då då???

Blir jag friskare nu???

Botar detta min skolios/höftfel och tourette???

NÄÄÄÄÄ!!!

KNAPPAST!!!

Jag vill OCKSÅ ha skattesänkning!!!

För er som INTE vet vad Tourette är så kan ni läsa detta:

http://www.uas.se/upload/psykiatricentrum/bup/tsbok.pdf

Och jaaa!!!

Jag har sökt jobb inom telefonist, reception, ordernottagning, m.m

(telefonförsäljning undviker jag)

m.a.o ALLT inom telefon som jag kan söka!!!

(jag kan även jobba med internetförsäljning)

Men får jag något jobb???

NÄÄÄÄÄ!!!

Nån som har något förslag???

Jag kan även sitta i en reception!

Har erfarenhet av det sen tidigare!

Jag kan även jobba som biblioteksassistent!

Jahaja..

Jag fick inga bra svar så jag gissar att ingen har några eller???

Hade räknat med 14500 rent jan. månad (beräknat 35% av bruttomånadslönen, men fick 16000 rent(!!).. alltså 1500 extra pga jobbavdraget. Då spelar inte A-kassehöjningen sån stor roll tycker jag. Höjdes från 270 till 530 per månad.. (inkl fackavgiften)

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem