Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Tjocka människor

Tjocka människor

Såg att Leiake yttrade sej om tjocka människor i en tråd ...vi alla e ju olika...smal, tjock, kort , lång,kobent, låghalt, enbent....rullstolsburen mm mm Vi har väl alla ett värde Hur kan man bara säga att "Jag tycker inte om tjocka människor"?? Är dom tjocka mindre intelligenta eller vart e felet....jag blir så upprörd på såna påhopp att jag skulle kunna självantända!
Tintin som e rund och go!!!
Antal svar på detta inlägg: 30
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Fibblan oxå rund och go
Det e ju ungefär som den lilla pojken utan armar som ville ha en kaka och mamman säger "inga armar ingen kaka"........
Urbota dumt, alla har lika värde. Det är inte hur man ser ut utan hur man beter sig mot omgivningen som avgör om jag tycker om någon. Sedan få dem se ut hur som helst.
Tyvärr så funkar det inte så många har den inställningen till människor som ser annorlunda ut i deras ögon.
Bara för att någon är överviktig, ok man är för det mesta själv skuld till detta men det innebär inte att man är dum el icke intelligent, nä tvärtom skulle jag säga många gånger är en överviktig person både smart o snäll o trevlig.
Skulle nästan säga att dessa som har denna inställning är varken snälla, smarta el trevliga. Det är inga som jag skulle vilja ha i min bekantskapskrets.

tozza både rund, intelligent o snäll.
Annons
Ja, usch och fy för ett sånt korkat uttalande! Döma människor efter deras vikt! Skönheten sitter på insidan och visas inte i kilo.

Joanna smal och go!
Stå på er ni runda och goa männsikor! Jag gillar er jättemycket.
Det var ett korkat uttalande. Jag medger det. Men jag måste få försvara
mig innan ni halshugger mig.

Jag skulle sagt "feta artister" i stället så hade jag närmat mig sanningen.
Missförstå mig inte nu igen, utan jag menar Fetma (BMI 30). Inte några
kilo hit och dit. Det har vi ju nästan allihop(snart)

Jag har faktiskt både hört och sett folk som inte har blivit anställda på
grund av fetma. Vad tror ni det beror på.

På Volvofabriken har jag hört att man måste vara i rätt längd och vara
normalviktig. Dom skyller på risk för arbetsskador.

Varför är alla mannekänger så smala. Det står i deras kontrakt. Går du upp
50 gram efter kontraktskrivningen så är du avskedad.

Jag avslutar min ansökan om nåd, med följande ord. Jag skall vakta mina
yttranden i framtiden när det gäller detta feta ämne.
Huvudsaken är ju att man mår bra!!
Ives!

Tror du man mår bra om man väger 160 kg. Jag undrar???
Det är bättre att det tjocka syns än att det hörs.
Jag fick min arbetsskada när jag vägde 52 kilo! Det har inget med vikten att göra.
leiake:
Nej, jag tror inte man mår bra om man väger 160 kilo. Det var inte det jag sa heller. Jag sa att huvudsaken är att man mår bra!

Det är ju individuellt. Medicinska problem man får av fetma eller undervikt är ju självklart ingenting man mår bra av. Men i övriga fall är det viktigt att man ser till sig själv om man mår bra och själv är nöjd med sin vikt.

Om individen mår bra med sin vikt och inte har medicinska problem får väl omgivningen tycka precis vad de vill!!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem