Tisdag 23 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Tjocka människor

Tjocka människor

Såg att Leiake yttrade sej om tjocka människor i en tråd ...vi alla e ju olika...smal, tjock, kort , lång,kobent, låghalt, enbent....rullstolsburen mm mm Vi har väl alla ett värde Hur kan man bara säga att "Jag tycker inte om tjocka människor"?? Är dom tjocka mindre intelligenta eller vart e felet....jag blir så upprörd på såna påhopp att jag skulle kunna självantända!
Tintin som e rund och go!!!
Antal svar på detta inlägg: 30
Sidor: «1 2 3

Det värsta är när barn blir mobbade för sin vikt om man inte är som en påg i 8 års åldern som gav igen, det var en tjej som retade honom o en dag fick han nog o sa till henne, ja jag är tjock men du är ful, jag kan banta men vad kan du göra.
Jag vet inte vad Leike har sagt, men faktum är att tjocka människor har svårare att få jobb än smala. De förklaringar som finns är att tjocka människor ger uttryck för trötthet och slöhet samt att de är oftare sjuka än smala. Desto flera rapporter om fetma desto mera negationer mot tjocka människor.
Nej, den som vill ha ett jobb skall vara lång och smal inte kort och tjock. Korta killar har också svårare att få jobb än långa. Visst kan vi lura oss att vi alla har samma värde, men när det verkligen gäller stämmer det kan man ju fråga sig?
Nej alla människor har inte lika värde. Det är så i verkligheten vare sig det finns folk i detta forum som tror att alla har lika värde så är det inget som återspeglar världen.

Något intressant som tjejerna på mitt jobb sagt är att att många kvinnor använder graviditet som en ursäkt för att gå upp i vikt. Ingen kille var inblandad i de samtalet vi tyckte det var så facinerande att höra. :)
och ja flera va dem har både fött 1 och två barn.
Annons
Varför i all fridens namn skulle kvinnor vilja gå upp i vikt om man inte måste av medicinska skäl!

Nä alla människor har inte lika värde o det är ju det som är felet, eller har jag missuppfattat det hela. Det är därför vi har alla dessa krig o annat missnöje i världen. Ok det är kanske lite mycket att begära att det skulle vara så men tycka kan man väl få lov att göra.

Undrar hur alla "smala" personer skulle tycka om de blev behandlade på ett nedvärderat sätt bara för att de inte ser ut som alla andra, för de överviktiga blir bara fler o fler, vem vet kanske är det de som är den största gruppen om ett antal år. Jag menar inte att jag vill att det ska vara så en hypotes bara.
Tror inte ett dugg på att kvinnor "skyller" på graviditeterna att dom gått upp. Det är svart på vitt att vi får ändrade hormonförhållanden.
Mitt lulllull kom när jag började med p-piller...det var starten!
Skulle vara intressant med p-piller för män om det kunde komma snart.
Då kommer ni antagligen bli som bollar*S*

Vi kvinnor är inte dumma. Vi inser nog vad som gäller när det gäller att hålla sig smala, men vi kanske inte vill svälta oss, träna jämt och ständigt. För det är faktiskt så en del kvinnor får göra.
Jag är sådan som går upp i vikt av att grannen äter..

I vilket fall som helst så går jag inte ner i vikt för att glädja andra.
Det gör jag den dagen jag anser att det måste göras.

Jag tror inte heller världen är jämlik och rättvis.
Men alla borde ha samma rätt att bli respekterade

God natt å sov gott alla människor .
inkl oss alla med runda hörn:)

Kvinnor har det svårt idag. Tänk på alla motkrafter som visar hur en perfekt kvinna skall se ut. Det är ju egentligen bara ett fåtal som är begåvade med modellutseende. Visst det finns knep bara man har pengar, men har världen vunnit något på att 60 åringar försöker se ut som tonåringar bör man fråga sig. Nej, alla runda behåll gärna rondören, men tänk på att motion är viktigt!
Ja det är bra med runda hörn för då är det ingen som gör sig illa om dem går på en, annat är det med de som har kotor som sticker ut, aj vad det kan göra ont.
tozza, visst är det! Min gubbe gnäller om att min röv är vass och att jag har vassa armbågar!!!!!!!
Du glömde vass tunga. Sen heter det "rumpa" He,he
Vassa armbågar måste man ha för att komma fram i folkmassan!
Vass tunga likaså åtminstone i vissa trådar här!!

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem