Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Ny här

Ny här

Hej!
JAg satt och läste lite på det här forumet i helgen som var. Skrattade så jag nästan kiknade åt myror och annat.....tänkte att det här verkar ju kul med massa människor med sjuk humor. Det är ju dessutom en stor bredd på olika ämnes kategorier.
MEN vad har hänt nu då?? Det är ett fåtal bara som skrivit under veckan och då är det nästan bara om datorer! Är det bara under helgerna det blir lite humor på sidan? Folk kanske jobbar vad vet jag....

Missdrygast
Antal svar på detta inlägg: 25
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Välkommen hit!
Håller med, vi har tappat stinget lite, vet inte varför

Om du vill ha en kul tråd att läsa så sök den här i forumet.
"Vad ser en kvinna på först"
Jag lovar att du kommer att skratta så tårarna rinner.

Inget är sej likt längre.
Hej å välkommen från mig oxå !

Japp dom roliga trådarna brukar börja på Torsdag/ fredag å ballar ur innom några timmar eller typ söndag :P ..

Hoppas du har läst på vad det är för regler på forumet så du inte får dig en överaskning " allt är inte tillåtet" som du nog har märkt

Men som sagt finns några gamla trådar som är roliga så sök igenom forumet lite å kolla
Välkommen hit önskar jag oxå. Tja...ballar ur håller jag inte med om. Vi lyckas ha lite kul ibland . Men tyvärr så är det inte tillåtet.
Tror vi trivs med att "spåra ur" ibland många av oss, men det är slut med det nu. Man blir spärrad på sidan då, så tänk dej för 3 ggr innan du vågar skriva.
Men dataproblem kan du alltid få hjälp med. Om du nu har några sådana:)

Nej, nu ska jag röra på mej.......gör ju det förlite enligt någon:)
Annons
Hej Missdrygast !

Jag är också nybliven meddlem på detta forum. tyckte också från början att det verkade kul!

Men har ju senare förstått att "Så roligt" får man inte ha!
Men det är många kunniga personer inne på detta forum så hjälp med ex.vis. datakrångel kan du alltid få.

Hoppas Du stannar kvar!

Kram Mirran
Det stämmer som vissa nämner, det beror på att vi inte får lov att ha roligt.
När gud delade ut humor så missade han tydligen att ge till en av moderatorerna på detta Forum, men datakunskaper hade han tydligen gott om. så då fick det bli lite extra av det istället..

Men välkommen hit
Välkommen Missdrygast!
Jo vi har haft en del tok roliga trådar o jag hoppas att dem kommer igen.
Lite torka är det för tillfället tyvärr men det har regnat en hel det i alla fall här nere i Skåne så kanske jämna det ut sig Skämt o sidor det är rätt så trist o gå in på forumet nu för tiden, ganska tyst o tråkigt om man nu inte behöver hjälp förstås. Kanske skulle det heta hjälpforumet istället . Inte för jag tycker att det är fel att få hjälp men men...
I alla fall hoppas du stannar o får dig goda många skratt.
Jaha...hmm....så man kan inte skriva vad man vill då...om man håller sej ifrån religion...politik och sånt som kan såra andra??
Jag har sett att det sitter hänglås framför vissa trådar......"vad kostar en ren" mfl Varför? Men varför sitter det en som är humorlös och bestämmer vad som får och inte får skrivas för? Är det inte flera som bestämmer?
Ja det var bara lite tankar som dök upp....
Varför blir man spärrad för humor?? Alla har ju inte samma humor men så länge man inte sårar nån eller är oförskämd kan det väl inget göra med "blaj"

Missdrygast
missdrygast !

Om man själv öppnar en tråd, med lite humor i så brukar det inte ställa till
med problem. Men om någon vill ha ett seriöst svar på en fråga, och får som
svar en massa blaha,blaha, så är det ju moderatorns uppgift att påtala
detta. Det är ju inte roligt om man har problem med datorn, och får som svar att slå på den med en slägga. Eller lägga den i varmt vatten i badkaret.

En bonde ringde till sin granne.
- Vad gjorde du när din ko var dålig i magen.
-Jag hällde i den en liter vodka.

Nästa dag ringde bonden igen.
-Det hjälpte inte med vodka. Min ko dog på stubben.
-Det gjorde min oxå!!He.he
Jag tror att det inte alltid är hela sanningen som kommer fram i vissa trådar.
Jag tycker också att många trådar spårar ur.
Vad som hände med Myrorna vet jag inte, men uppenbarligen hade Göcke och någon mer en mailväxling.

Annars hade jag kunnat ta upp en tråd om hur mycket älgspillning det finns i skogen.
Det lär finnas en uträkning på detta?
Nu skall vi ju inte skrämma bort dig missdrygast, det är inte så illa som det låter. Visst får man ha humor här, men bara på rätt ställe. Om tråden heter Humor,roliga historier m.m. Och visst kan man skoja till det lite i en annars allvarlig tråd, men med fingertoppskänsla och det får inte dra iväg från urspungsämnet.

Det som kritiserades i inläggen ovan är att det är lite väl strängt med att hålla sig till ämnet, det tillåts inga utspårningar från ett ämne, då stängs den eller man får en uppmaning att hålla sig till ämnet.
Det står i Forumsreglerna, man får inte heller skriva i onödan, man måste ha något vettigt att säga. Vad som är vettigt bestäms av moderatorena.
Man får alltså inte skriva för skrivandets skull, allt enligt Forumsreglerna.
Det är väl för att man skall hålla sig till ämnet och inte spåra ur.
Sen gäller ju politikförbud och religionsförbud, det är för att det blir lätt agressivt och personförtal m.m i de ämnena. Ingat att säga om det. Bara att gilla läget.
Men det finns ju många andra ämnen att prata om som du ser i rubrikerna, många trevliga trådar. Mycket hjälp kan man få. Tröst i svåra stunder.
Så tycker absolut du skall stanna kvar och lära känna forumets deltagare.
JAg har skrivit en del kritiska inlägg på sistone och får väl snart ett argt mail.
MEn jag är färdig med det nu, jag har sagt vad jag vill ha sagt och finner ingen anledning att "kvirra" mer om det. Kanske sås det ett korn hos någon, kanske något lite förändras med tiden, vem vet. Nu har jag bestämt mig för att gilla läget tills vidare. Här är ändå trevligt och det hänger vettiga mäniskor här.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem